در جدیدترین گزارش شاخص های توسعه منابع انسانی عمان رتبه 59 را به خود اختصاص داد

اجتماعی- عمان چنس: عمان در جدیدترین گزارش شاخص توسعه انسانی، منتشر شده توسط برنامه توسعه ملل متحد در هفته گذشته، رتبه 59 را به خود اختصاص داد

به گزارش مسقط دیلی، گزارش تخصصی سازمان ملل متحد در زمینه توسعه انسانی در سال 2023-2024 ، با عنوان شکستن راه بندان:اندیشه مجدد همکاری در یک جهان دوقطبی، نشان می‌دهد که احیای شاخص توسعه انسانی جهانی (HDI)، که بازتاب دهنده درآمد ملی ناخالص سرانه (GNI)، آموزش و امید به زندگی است – جزئی، ناقص و نابرابر بوده است.

در این گزارش، عمان با شاخص توسعه انسانی 0.819 در بین کشورهای با «توسعه انسانی بسیار بالا» قرار دارد. امید به زندگی در بدو تولد 73.9 سال است، و 13 سال تحصیل با میانگین 11.9 سال مورد انتظار است. درآمد ملی ناخالص سرانه 32 هزار و 967 دلار است که به امتیاز HDI عمان کمک می‌کند.

در منطقه کشورهای خلیج فارس، امارات متحده عربی در رتبه ۱۷ ام قرار دارد، به دنبال آن بحرین در رتبه ۳۴، عربستان سعودی و قطر در رتبه ۴۰ و کویت در رتبه ۴۹ ام قرار دارند.

کشورهایی که در بالای لیست قرار دارند شامل سوئیس، نروژ، ایسلند، هنگ‌کنگ، دانمارک، سوئد، آلمان، ایرلند، سنگاپور، استرالیا و هلند هستند. در مقابل، پنج کشوری که در پایین‌ترین رتبه‌ها قرار دارند عبارتند از چاد، نیجر، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی و سومالی.

 

منبع: روابط عمومی اتاق مشترک ایران و عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *