تامین 30 درصد برق عمان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰

اقتصادی- عمان چنس: سالم بن ناصر العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی عمان، اعلام کرد که کشورش تا سال ۲۰۳۰ به سمت تولید حداقل ۳۰ درصد انرژی برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند.

العوفی به خبرگزاری رسمی عمان گفت: بخش‌های نفت و گاز در حال حاضر می‎کوشند فرآیند سوزاندن معمول را متوقف کنند. این در حالی است که برخی از مناطق صنعتی و شهرها هم به دنبال یافتن یک انرژی جایگزین سازگار با محیط‌زیست هستند که به محصولات محلی قدرت رقابت پذیری بیشتری در بازارهای جهانی می‌دهد.

العوفی، به مطالعاتی اشاره کرد که در مورد انرژی‌های جایگزین، هزینه آنها و تغییرات مورد نیاز کارخانه‌ها برای همگام شدن با این فناوری، در حال انجام است. وی توضیح داد که اصلی‌ترین بخش‎هایی که منجر به انتشار ۹۵ درصد از کربن می‌شوند، صنعت، تولید برق، نفت و گاز، و حمل و نقل‌اند.

او اضافه کرد: برخی از نهادهای دولتی تلاش خود را در چارچوب برنامه عمان برای دستیابی به بی‌طرفی کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ انجام داده‌اند، در حالی که برخی دیگر هنوز در حال جستجو برای پروژه‌هایی هستند که انتشار کربن را کاهش دهد.

در ماه می گذشته، عمان چندین پروژه را در بخش انرژی برق راه‌اندازی کرد. از جمله: پروژه‌های مراکز «منح۱» و «منح ۲»؛ آماده‎سازی مرکز «عبری ۳»؛ و همچنین اعلام ۵ مرکز جدید برای تولید برق با انرژی باد که عبارتند از : ظفار ۲، سدح، الدقم، محوت و جعلان بنی بوعلی.

عمان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ از منابع انرژی تجدیدپذیر به میزان 30 درصد در سبد انرژی خود استفاده کند و آن را تا سال ۲۰۴۰ به ۳۹ درصد برساند.

 

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *