برنامه ریزی برای توسعه شهر الخویر عمان با پروژه 1.3 میلیارد دلاری

داشتن یک زندگی شهری در پایتخت عمان با توسعه زیرساخت های شهر الخویر و اسکله، استارت خورد! از آن جایی که مساحت مورد نظر برای انجام این پروژه 3.6 میلیون متر مربع بوده و مساحتی بزرگتر از فرودگاه بین المللی مسقط دارد، چشم اندازی بزرگ و جذاب پیش رو قرار داده است.

به گزارش عمان چنس به نقل از عمان آیزرور، موافقت نامه های حیاتی برای انجام این پروژه توسط وزارت مسکن و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که از سایت خبری شهر الخویر عمان به دست رسیده، قرار است که پایه ریزی های انجام این طرح تا قبل از به پایان رسیدن سال 2024 رقم بخورد.

دولت عمان برای طراحی یکی از فازهای این پروژه، زمینی به مساحت 38 هزار متر مربع در اختیار زاها حدید، معمار معروف و بصیر بغدادی، قرار داده است تا به بهترین نحو ممکن آن را طراحی کند. معماران زیر نظر زاها حدید و با همکاری وزارت املاک و مستغلات در این طرح همکاری می کنند. در این پروژه شرکت آل طاووس بر روی ساخت یک برج تجاری و همچنین شرکای دیگر برای گسترش بیشتر دامنه CBRE همکاری خواهند کرد.

در این طرح ساختن برج های بلند و عظیم برنامه ریزی شده است. با این حال وزارتخانه تصریح کرده است که در شهر الخویر قرار است ساختمان هایی با 35 الی 40 طبقه ارتفاع ساخته شود. در این مدل طرح سرمایه گذاری، سازه هایی تا 150 متر که حدود 50 طبقه است به دستور شرکت هواپیمایی در دست ساخت قرار خواهد گرفت.

در جهت حمایت از هویت برندها و بازاریابی در شهر الخویر و اسکله، بودجه ای حدود هشت میلیون دلار در نظر گرفته شده است. این طرح یکی از بزرگ ترین و متمایز ترین مدل هایی است که در سال های اخیر برای ساخت و ساز انتخاب شده است.

دکتر خلفان بن سعید الشویلی، وزیر مسکن و شهرسازی، اظهار کرده است که با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، می توان آینده پروژه هایی را که باعث بهبود و ارتقا سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود را به مرحله ی اجرا رساند. دولت عمان تصمیم دارد به ترتیب تمام شهرهای کشور را مانند شهر سلطان هیثم به شهری بهتر و مجهزتر تبدیل کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *