رشد معاملات املاک در عمان در سال 2023

بنا بر آخرین گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، مجموع ارزش معاملات املاک در سلطنت عمان تا پایان دسامبر ۲۰۲۳، به دو میلیارد و 607 میلیون ریال عمانی رسید که در مقایسه با دوره مشابه که معادل دو میلیارد و 459 میلیون ریال عمانی بود شاهد رشد شش درصدی بوده است.

به گزارش عمان چنس به نقل از خبرگزاری عمان، مجموع کارمزد‌های تراکنش‌های مربوط به املاک نیز تا پایان سال گذشته به رقم 64.9 میلیون ریال عمانی رسیده که نشانگر 4.2 درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه است.
نکته قابل توجه آن است که علی رغم افت 7.7 درصدی ارزش و 4.3 درصدی تعداد معاملات خرید و فروش با ارزش یک میلیارد و 44 میلیون ریال عمان، این رشد 18.3 درصدی معاملات اجاره بوده‌‌است که سبب رشد مجموع ارزش معاملات املاک عمان شده‌است که بیانگر اقبال عمومی بیشتر به سوی اجاره نشینی است.

همچنین مجموع معاملات اجاره املاک در عمان در انتهای سال 2023 بر روی رقم یک میلیارد و 551 میلیون ریال عمانی ایستاد. همچنین در طول سال گذشته 1394 قرارداد تهاتر ملک نیز به امضا رسید.

سندهای ملکی موجود در عمان نیز با 0.9 درصد رشد به مجموعا 235 هزار و 390 مورد رسید. همچنین با 48.9 درصد رشد، تعداد سندهایی که به نام شهروندان کشورهای GCC ثبت شده است به 1316 مورد رسیده است.

 

منبع: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *