جریمه عدم رعایت قوانین ورود حیوانات خانگی به عمان

بردن حیوانات وحشی یا نیمه وحشی و حتی حیوانات خانگی اهلی که طبق اصول و ضوابط کشور عمان نباشد، جریمه‌های سخت و دشواری به همراه خواهد داشت. اگر شما حیوانات خانگی و اهلی خود را بدون مجوزهای لازم به خاک عمان ببرید، باید متحمل جریمه‌های سخت و گاهی اوقات دردناک شوید.

به گزارش عمان چنس، تمامی حیوانات خانگی که می‌خواهند به عمان وارد شوند، باید دارای مدارک معتبر و لازم باشند. داشتن مدارک عمومی برای ورود حیوانات، اصل مهم و ضروری به شمار می رود. در غیر این صورت حیوانات نمی‌توانند در عمان بمانند. مدارک عمومی لازم جهت بردن حیوانات اهلی و خانگی به خاک عمان شامل: شناسنامه حیوان، کارت میکروچیپ،گواهی تیتر هاری و گواهی معتبر بهداشت که شامل مراحل واکسیناسیون آن‌ها و وضعیت سلامتی و تاریخ معاینه است، خواهد بود.

اگر حیوان خانگی شما از لحاظ مدارک عمومی تکمیل است، می‌توانید جهت اطمینان خاطر بیشتر مدارک تخصصی تر از جمله گواهی انگل تراپی و فرم حمل حیوان به زبان عربی، نیز فراهم کنید. برای بردن حیوانات اهلی خود به داخل هواپیما، شما دو گزینه خواهید داشت. اول این که حیوان خانگی شما در محفظه‌های مخصوصی در قسمت بار قرار می‌گیرد. دوم این که با توجه به نوع شرکت هواپیمایی، می‌تواند داخل کابین و کنار شما قرار بگیرد.

اگر افرادی تمام مدارک عمومی لازم برای آوردن پت به خاک عمان را در دست نداشته باشند، یا این که فاقد مدارک ضد انگل بودن پت باشند، همچنین انجام مراحل پزشکی و آزمایشگاهی از طرف دولت عمان قابل قبول نباشد، باعث برگشت پت به مبدا از سوی عمان خواهد شد. اگر مرحله برگرداندن پت به مبدا امکان پذیر نباشد، می‌توان در صورت مهیا بودن و داشتن قرنطینه، حیوان را به مدت 3 ماه قرنطینه کرد. عملا صاحب حیوان باید هزینه‌های لازم برای برگشت و حتی قرنطینه کردن فرودگاهی حیوان انجام دهد و ضوابط را بپذیرد. در غیر این صورت یوتانازی در مورد حیوانات به اجرا در خواهد آمد.

یوتانازی در حیوانات به معنای مرگ خوب برای آن ها است که معمولا در صورت وجود بیماری‌های صعب العلاج، با شلیک پلیس و با رضایت دامپزشک و صاحب بیمار انجام می‌ شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *