قوانین تاسیس شرکت در عمان چیست؟

اقتصادی-عمان چنس:کشور عمان به دلیل داشتن ویژگی‌ها و مزایای زیاد یکی از بهترین کشورها برای ثبت شرکت به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین دلایل ثبت شرکت در عمان دسترسی شاغلین و سرمایه‌گذاران به منطقه خلیج فارس و بازارهای پررونق قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس است. علاوه بر این قوانین تجاری منعطف و زیرساخت‌های حمل‌و نقل پیشرفته، کار و ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی را آسان می‌کند و این کشور را به مقصدی رویایی برای بسیاری از برندها و شرکت‌ها تبدیل می‌کند. در این مطلب درباره قوانین ثبت شرکت و اقامت در عمان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اخذ اقامت با ثبت شرکت درعمان

با ثبت شرکت در عمان، شما به عنوان مالک و مدیر، از حقوق و مزایایی بهره‌مند می‌شوید که شامل اخذ اقامت عمان، مسئولیت محدود شما به اموال و برخورداری از حقوق قانونی و مالیاتی این کشور می‌شود. در کل، اقامت عمان از طریق ثبت شرکت باعث حضور رسمی و قانونی شما در دنیای تجارت می‌گردد و فرصتی را برای رشد و توسعه کسب و کارتان فراهم می‌کند. با ثبت شرکت در عمان، شما  به‌طور مستقل در بازار کار حاضر شده و به‌عنوان یک واحد تجاری شناخته می‌شوید که باعث افزایش اعتماد به نفس شما در مذاکرات و قراردادها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وضعیت اقتصاد و تجارت عمان

به طور کلی کشور عمان از لحاظ اقتصادی بر منابع نفتی تکیه دارد. نفت، یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی و صادرات این کشور در بازارهای جهانی به شمار می‌رود. علاوه‌بر نفت، از جمله دیگر منابع اقتصادی عمان در بخش‌های مهم دیگری مانند گردشگری، مخابرات، حمل و نقل، ساخت و ساز و کارهای صنعتی به چشم می‌خورد. همچنین عمان جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ، فرهنگ، و طبیعت دارد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به موقعیت جغرافیایی آن در خلیج عمان و دریای عرب اشاره کرد که اهمیت زیادی برای تجارت بین‌المللی دارند.

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی عمان در ازای ثبت شرکت در مناطق آزاد آن امکان‌پذیر است. درواقع دولت عمان در این مناطق آزاد، شرایط و مزایای ویژه‌ای برای کسب‌وکارها و شرکت‌ها فراهم کرده است. یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این مناطق برای سرمایه‌گذاران، معافیت کامل از مالیات بر درآمد، سود، مالکیت و همچنین گمرکی است. از جمله مناطق آزاد عمان می‌توان به منطقه آزاد صحار و منطقه آزاد سلاله اشاره کرد که فعالیت‌های مختلف اقتصادی مانند تولید، تجارت و خدمات به صورت آزاد و بدون محدودیت انجام می‌شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت

سرمایه‌گذاران و متقاضیان برای ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان، باید مدارک و شرایط خاصی را به دولت ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان به شرح زیر است:

اصل و کپی پاسپورت تمامی سهامداران و مدیران شرکت

یکی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در عمان پاسپورت معتبر است. پاسپورت باید حداقل دارای شش ماه اعتبار و نام و مشخصات سهام‌داران و مدیران شرکت باشد.

اصل و کپی کارت ملی تمامی سهامداران و مدیران شرکت

کارت ملی نیز یکی دیگر از مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در این کشور است. هر کدام از سهام‌دارن و مدیران باید کارت ملی عکس‌دار داشته باشند.

فرم درخواست ثبت شرکت

فرم درخواست ثبت شرکت که شامل اطلاعات کلی شرکت، مانند نام، نوع، اهداف، و محل موردنظر است باید به‌صورت کامل تکمیل و امضا شود.

اساس‌نامه شرکت

اساس‌نامه که یکی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت است، باید شامل اطلاعاتی مثل نام شرکت، نوع آن، اهداف و سرمایه باشد.

پروانه تجارت

پروانه تجارت یک گواهی رسمی است که توسط دولت عمان صادر و به شرکت اجازه آغاز فعالیت تجاری خود را می‌دهد.

تفاهم نامه اعضا

تفاهم‌نامه اعضا یک سند حقوقی بین سهامداران شرکت است که حقوق و تعهدات سهامداران را مشخص می‌کند.

شرایط گرفتن ویزا و اجازه کار در عمان

برای ورود به کشور عمان برای مقاصد توریستی، تجاری یا کاری، افراد نیاز به اخذ ویزا دارند که باید اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری عمان در کشور خود ارائه دهند و ویزای خود را دریافت کنند. برای اخذ ویزای کاری هم باید اجازه کار را از مقام‌های مربوطه در این کشور بگیرید که برای این کار باید دارای پیشنهاد کار از یک کارفرما یا شرکت در عمان باشید. پس از دریافت پیشنهاد کار، توانایی اقدام به اخذ اجازه کار را خواهید داشت. مدت اجازه کار در عمان متفاوت است و بسته به نوع کار و ویزای افراد، تا یک سال معتبر می‌باشد و درصورت نیاز می‌توانند آن را تمدید کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *