فرهنگ لباس پوشیدن در عمان چگونه است؟

سبک زندگی- عمان چنس: صحبت در مورد باید‌ها و نباید‌های پوشش یا رعایت حجاب اسلامی درعمان که یکی از کشورiهای برتر توریستی به شمار می‌رود از جمله مواردی است که قبل از سفر به این کشور باید به آن توجه کرد. درست است که عمان یک کشور نسبتا آزاد در مسئله حجاب به شمار می‌رود اما به عنوان یک کشور اسلامی قوانین و مقررات خاص خود را در نوع پوشش دارد. بنابراین در این مقاله در مورد فرهنگ لباس پوشیدن در عمان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پوشش محلی زنان در عمان

در عمان خانم‌های محلی عبا به سر می‌کنند که زیر آن می‌توانند هر لباس راحتی بپوشند.  معمولا در سر آستین‌ها و پایین شلوارشان نیز سوزندوزی است که بسیار شبیه به پوشش زنان جنوبی کشور خودمان می‌باشد. علاوه بر آن خانم‌های بادیه‌نشین از رنگ‌های جذاب‌تر و پرشورتری در لباس‌های خود استفاده می‌کنند و معمولا برای صورت خود نیز از پوشش‌های به سبک‌های مختلف نیز استفاده می‌کنند.

لباس مردانه عمانی سنتی نیز شبیه به سایر کشورهای عربی است. به این صورت که از کلاه عمانی که یکی از اجناس گرانبها و زیبای این کشور به شمار می‌رود استفاده می‌کنند. البته مردان ممکن است به جای کلاه، عمامه نیز بپوشند.

بیشتر بخوانید:

آیا حجاب در عمان آزاد است؟

عمان به عنوان یک کشور مسلمان این الزام را ایجاد می‌کند که مسافران نیز در هنگام سفر از لباس‌های گشاد و بلند استفاده کنند. البته باید بدانید که حجاب در عمان برای توریست‌ها اجباری نیست که البته با توجه به هوای گرم این منطقه، پوشیدن این لباس‌ها مناسب‌تر است.

 قوانین پوشش در کشور عمان

محدودیت‌های حجاب در کشور عمان به نسبت کشور دوبی بیشتر جنبه فرهنگی دارد و قانونی نیست. این بدین معناست که قانون شما را مجبور به رعایت قوانین خاصی برای پوشش در عمان نمی‌کند. اما همانطور که در بالا گفتیم بهتر است خانم‌ها هنگام رفتن به عمان لباس‌های گشادتر بپوشند و آقایان هم بهتر است در اماکن عمومی، شلوارک و تاپ حلقه ای نپوشند. اما پوشیدن لباس‌های راحت در سواحل، هتل یا کنار استخر موردی ندارد. علاوه بر این خانم‌ها و آقایان هنگام بازدید از مساجد نباید لباس‌های بدن نما، کوتاه یا تنگ بپوشند و حتی الامکان باید شلوارها و لباس‌ها موجه باشند.

 

آیا در عمان می‌توان لباس شنا پوشید؟

پوشیدن بیکینی یا مایو دو تیکه در عمان فقط در یک استراحتگاه خصوصی، کنار استخر یا ساحل مشکلی ندارد. اما اگر در مناطق مشترک هتل‌ها یا در سواحل عمومی هستید، چون افراد محلی هم حضور دارند بهتر است برای احترام به آن‌ها از لباس‌های مناسب استفاده کنید. جالب است بدانید که زنان محلی و توریست‌های مسلمان هم هنگام حضور در استخر یا ساحل، مایو اسلامی‌ می‌پوشند.

 آیا روسری در عمان آزاد است؟

از نظر قانونی استفاده از روسری اجباری نیست اما به دلیل شرایط آب و هوایی و رسوم محلی مردم عمان بهتر است زنان در عمان روسری سر کنند. بنابراین بهتر است در سفر به عمان تعداد زیادی پیراهن نخی سبک و شلوارهای بلند به همراه کفتان بلند با خود ببرید که هم به رسوم مردم این منطقه احتران بگذارید وهم در هوای گرم این کشور با پوشیدن لباس‌های ضخیم و سنگین احساس بدی نداشته باشید.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *