چگونه کسب و کار خود را در عمان آغاز کنیم

راهنمای سرمایه‌گذاری و آغاز کسب و کار خود با مالکیت 100 درصدی در کشور عمان

در سال‌های اخیر، سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان و دریای عرب توسط سلطان نشین عمان، تبدیل به یک مرکز تجاری استراتژیک همراه با نقاط توریستی مورد علاقه گردشگران با اقتصادی پردرآمد شده است. به گزارش عمان چنس، این تغییر به گونه‌ای است که سالانه شاهد هجوم سرمایه‌گذاران خارجی به این مناطق هستیم. با توجه به آنچه گفته شد اگر به دنبال تنوع بخشیدن به کسب و کار یا حتی ایجاد یک شرکت تجاری جدید در منطقه‌ای با سود تضمین شده هستید، کشور عمان مکان مناسبی برای واقعیت بخشیدن به ماجراجویی‌های افتصادی شما است. ما در اینجا اطلاعات سودمندی را در این رابطه در اختیار شما قرار خواهیم داد، با ما همراه باشید.

چگونه در عمان تجارت موفقی داشته باشیم؟

اگر شما در بخش غیرنفتی در حال فعالیت هستید؛ باید بدانید که استراتژی‌های مختلفی برای ارتقای شرکت‌های تجاری فعال در بخش غیرنفتی وجود دارد. به عنوان یک سرمایه‌گذار تجاری، داشتن درکی کامل از وضعیت اقتصادی کشور هدف بسیار حیاتی است. در نتیجه، اقتصاد همراه با ثبات سیاسی بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان سیاسی است. این دو مورد قادر هستند رفاه بلندمدت برای مردمان یک کشور و ورود شرکت‌های فعال در این کشور را به بازارهای جهانی را تضمین کنند. بررسی و کسب اطلاع  در مورد وضعیت اقتصادی کشور برای سرمایه‌گذار در گام اول موجب می‌گردد تا به درستی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در کشور هدف را به خوبی ارزیابی کنید و سپس اقدامی متناسب با شرایط  داشته باشید.

فرصت‌های تجاری در عمان

به دلیل وجود پتانسیلی‌ که در هر دو زمینه‌ی تجارت و صنعت در کشور عمان وجود دارد، کشور عمان در حال حاضر یک بازار پرسود برای سرمایه‌گذاران و تاجران است. اگر به وضعیت اقتصادی کشورها در زمان همه گیری کرونا نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که عملاً در همه کشورها ویرانی به بارآمده است، اما عمان با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی موجود؛ پاسخ فعالانه‌ای به این وضعیت داده است. هر شرکتی، از یک مالک انحصاری گرفته تا یک میلیونر، قادر است هدفی ایده آل در عمان پیدا کند.

انواع شرکت‌ها در عمان

باید این نکته را در نظر داشت که ساختار یک مجموعه تجاری، مانند اسکلت بندی بدن انسان است و به همان اندازه برای پیشبرد اهداف تجاری بسیار مهم و حیاتی است؛ پس هر سرمایه‌گذار قبل از اینکه شرکت خود را تاسیس کند، باید یک ساختار شرکتی را بر اساس میزان سرمایه موجود و تعداد سهامدارانی که مایل به سرمایه گذاری هستند، انتخاب کند. ما برای شما عنوان یک تاجر یا سرمایه‌گذار انوع شرکت‌ها را نام برده‌ایم، شما می‌توانید با استفاده از ساختارهای زیر شرکت یا کسب و کار که در نظر دارید؛ انتخاب و سپس استراتژی‌های مورد نظر را پیاده کنید.

+ شرکت با مسئولیت محدود

+ شرکت سهامی عام

+ شرکت سهامی خاص

+ مشارکت محدود

+ آژانس بازرگانی

+ دفتر نمایندگی در عمان

مناطق آزاد در عمان

باید این نکته را در نظر داشت که در هر سرزمین خارجی، برای تاسیس یک شرکت، سرمایه گذاری‌های هنگفتی مورد نیاز است و این سرمایه‌گذاری‌ها توسط سهامداران واحد تجاری صورت می‌گیرد.

در ابتدای فعالیت یک شرکت انفرادی یا با مالکیت مشترک، این نیاز به سرمایه ممکن است، مشکل ساز باشد. دولت عمان مناطقی تحت عنوان مناطق آزاد اعلام کرده است، در این مناطق هزینه راه‌اندازی شرکت‌ها کم‌هزینه است، با کمک این قانون جدید، یک تاجر یا سرمایه‌گذار با هر سرمایه‌ای قادر است چشم‌اندازهای تجاری خود را در عمان افزایش دهد.

پنج منطقه آزادی که در کشور عمان وجود دارد؛ این مناطق شامل:

+ منطقه آزاد تجاری المزونه

+ منطقه ویژه اقتصادی دقم

+ منطقه آزاد صلاله

+ بنادر دریایی عمان

+ منطقه آزاد تجاری صحار

شرایط ثبتِ اسم شرکت در عمان

انتخاب اسم تجاری یکی از مهم‌ترین مراحلی است که یک تاجر برای تاسیس شرکت خود طی کند، زیرا نام یک شرکت به عنوان چهره عمومی آن شرکت در بازارهای جهانی عمل می‌کند. در نتیجه، هنگام انتخاب نام تجاری، احتیاط بیشتری لازم است.

هنگام ثبت اسم شرکت در عمان، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

+ اسم انتخاب شده نباید توهین آمیز باشد.

+ نباید مشابه اسم دیگر شرکت‌های رقیب در حوزه‌ی تجاری مورد نظر باشد.

+ نباید به نسبت به مسائل دینی حالت توهین‌آمیز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *