نظام‌های مالی عمان

برای افتتاح یک واحد تجاری در عمان باید مراحل خاصی دنبال شود. اگر نسبت به طی کردن مراحل قانونی و بروکراسی مشکل دارید باید بگوییم کار شما کمی سخت خواهد شد.

به گزارش عمان چنس، به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی در عمان به دنبال متخصص در این حوزه هستند تا در کمترین مدت زمان ممکن بتوانند مراحل را طی و شرکت خود را تاسیس کنند. برای طی مراحل مورد نظر باید موارد زیر را انجام دهید:

+ مفهوم و حوزه‌ی کسب و کاری خود را کاملا شفاف کنید و سپس با آگاهی کامل نام شرکت خود را انتخاب کنید.

+ مدارک تجاری لازم را ارائه دهید.

+ اظهارنامه مالیاتی شرکت را به اداره‌ی مالیاتی ارائه دهید.

+ مهر رسمی شرکت را در اولین فرصت ثبت کنید.

سیستم مالیاتی عمان به چه صورت است؟

مالیات جنبه دیگری از تجارت در یک کشور است که هیچ شرکتی قادر نیست، آن را نادیده بگیرد. بنابراین یک فرد یا یک شرکت باید در صورت لزوم به سیستم مالیاتی پایبند باشد. از آنجایی عمان یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس است. ساکنان این کشورها از پرداخت مالیات معاف هستند. کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و غیره کشورها، سیستم مالیات بر ارزش افزوده را در 1 آوریل 2021 اجرا کردند. بر اساس این قانون شرکت‌های تجاری موظف هستند 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

سیستم مالیات بر ارزش افزوده فعالیت های زیر را پوشش می دهد:

+ تجاری

+صنعتی

+ تخصصی

+ فعالیت خدماتی

تاکسی‌ها برای موارد زیر از پرداخت مالیات معاف هستند:

+ خدمات مالی

+ خدمات بهداشتی و درمانی و کالاهای مرتبط

+ خدمات آموزشی و کالاهای مرتبط

+ استفاده از زمین توسعه نیافته (زمین بایر)

+ فروش مجدد املاک مسکونی

+ حمل و نقل مسافر محلی

+ اجاره املاک برای مقاصد مسکونی

+ معادن به تبعیت از قانون معادن

+صادرات محصولات تولید شده یا فرآوری شده به روش لاکالی

+ ماهیگیری و فرآوری، کشاورزی یا پرورش ماهی

+ دریافت مراقبت‌های پزشکی از بخش خصوصی

مالیات تکلیفی

مالیات تکلیفی  10% درصدی برای خدمات زیر در سیستم مالیاتی کشور عمان اعمال می‌شود:

+مزایا و امتیازها

+ هزینه‌های مدیریت

+ در نظر گرفتن تحقیق و توسعه

+ در نظر گرفتن استفاده از حق استفاده از نرم افزارهای رایانه ای

مالیات تمبر

در حال حاضر، هیچ مالیات تمبر جداگانه‌ای در عمان اخذ نمی‌شود.

حقوق مالکیت معنوی در عمان

هر شرکتی مجموعه‌ای از خلاقیت ها را دارد که باید از رقبای بازار از اصالت آن حفاظت شود. از آنجایی که عمان یکی از اعضای سازمان جهانی مالکیت معنوی  است، رعایت قوانین جهانی مالکیت معنوی در این کشور بسیار ضروری است. نیاز به خدمات مالکیت معنوی در عمان همزمان با رشد سریع این کشور در تعداد سازمان‌های تجاری در حال افزایش است.

حل و فصل اختلافات

در صورت بروز هرگونه اختلاف در زمینه ی تجاری یا معاملاتی هیچ نگرانی وجود ندارد. در حال حاضر سه دادگاه عمان به هر اختلافی که در این کشور به وجود می آید، رسیدگی می کند:

+ دادگاه بدوی

+ دادگاه تجدید نظر

+ دادگاه عالی

خدمات ویزا در عمان

یکی از شروطی که هر واحد تجاری برای موفقیت در حوزه‌ی خود باید داشته باشد، توانایی حضور کارکنان متخصص در شرکت است. اعضای موسس یک شرکت به عنوان ستون‌های پایه شرکت عمل می‌کنند و روند رشد شرکت را مشخص می‌کنند.

باید این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که پس از ثبت شرکت خود، به ویزای سرمایه‌گذار نیاز دارید و باید به افرادی که استخدام می‌کنید ویزای کار بدهید. وقتی نوبت به مرحله اجرا می‌رسد، کل فرآیند می‌تواند برای شما دشوار باشد. از آنجا که شما با رویه‌های قانونی آشنا نیستید، قطعا طی کردن این مراحل برای شما سخت‌تر نیز خواهد شد. به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم از موسسات حقوقی فعال در این زمینه کمک بگیرید تا مراحل قانونی در کمترین مدت زمان ممکن و در بهترین شرایط ممکن صورت گیرد.

امیدواریم مطالبی که در اختیار شما قرار گرفته شد برای شما مفید واقع شود و بتوانید سرمایه‌گذاری مطمئنی در کشور عمان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *