تمایل سازمان سرمایه‌گذاری عمان برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

سازمان سرمایه گذاری عمان (OIA)، بازوی سرمایه گذاری اصلی در عمان، پس از تحقق بازدهی 8.8 درصدی سرمایه گذاری در طول سال، کل دارایی های خود را در پایان سال 2022 به نزدیک به 18 میلیارد ریال افزایش داد. سازمان سرمایه گذاری عمان این موضوع را به تمرکز خود بر تنوع سرمایه گذاری و کاهش ریسک نسبت می‌دهد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، سازمان سرمایه گذاری عمان گزارش سالانه خود را منتشر کرد که بینش‌های ارزشمندی در مورد عملکرد و دستاوردهای آن در طول سال 2022 ارائه می‌دهد.

سلطان الحبسی، وزیر دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری عمان، در پیام افتتاحیه خود در این گزارش، اعلام کرد که این سازمان در سال 2022 با احتیاط به همه شرایط و چالش‌ها برخورد کرده است. او گفت که سازمان سرمایه گذاری عمان، استراتژی‌هایی را در راستای تحلیل‌ها و انتظارات اقتصادی آینده، با تاکید بر تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری‌ها و کاهش ریسک‌ها تدوین کرده است.

سازمان سرمایه گذاری عمان به حمایت خود از بودجه عمومی دولت با سود سهام به مبلغ 5.6 میلیارد ریال از سال 2016 تا پایان سال 2022 ادامه داد. علاوه بر این، این گزارش تعهد سازمان سرمایه گذاری عمان را برای ایجاد فرصت برای اتباع، با ایجاد بیش از 800 شغل در این سازمان نشان می‌دهد.

شرایط اقتصادی مانعی برای تلاش‌های سازمان سرمایه گذاری عمان برای ارتقای توسعه اقتصادی و دستیابی به پایداری مالی در عمان نیست. سازمان سرمایه‌گذاری عمان از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود در بیش از 50 کشور، بازدهی خوبی از سرمایه‌گذاری و سودهای باارزش کسب کرد.

سازمان سرمایه‌گذاری عمان همچنین در 13 صندوق سرمایه گذاری خصوصی در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی سرمایه گذاری کرد.

سازمان سرمایه‌گذاری عمان نسبت به جذب سرمایه‌گذار خارجی هم بسیار مشتاق است. به عنوان مثال، سعودی‌ها با سازمان سرمایه‌گذاری عمان قراردادی به ارزش 4.5 میلیارد ریال برای تکمیل فاز دوم شهرک ییتی و حضور فعالانه در صندوق رکیزه به امضا رساند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *