السقرا: جواهری پنهان در دل کوهستان

روستای آرام السقرا که در میان کوه قرار گرفته است، تنها با بالا رفتن از یک پلکان سنگی شیب دار قابل دسترسی است. در حالی که سکونتگاه‌های مشابهی در کنار صخره‌ها در سراسر جبل اخضر قرار دارند، السقرا با قدمتی بالغ بر 450 سال همچون نگینی می‌درخشد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، علی‌رغم شهرت جبل اخضر به عنوان یک مرکز گردشگری، السقرا تا حد زیادی کشف نشده باقی مانده است و اغلب به آن «دهکده فراموش شده» می‌گویند.

با این حال، وزارت میراث و گردشگری قصد دارد با افزایش جذابیت السقرا از طریق توسعه جنبه‌های طبیعی، فرهنگی و میراث آن، این موضوع را تغییر دهد.

السقرا که در 40 کیلومتری Seih Qatana واقع شده است، یکی از بکرترین سکونتگاه های عمان است. جذابیت بالای این منطقه، همراه با تاریخ غنی آن که 450 سال را در بر می‌گیرد، از آن گنجینه‌ای بی‌بدیل ساخته است.

به گفته سلطان المخمری، رئیس دپارتمان توسعه تجربه گردشگری، دولت عمان در حال انجام تلاش‌های هماهنگ برای ارتقای جایگاه السقرا است. به عنوان مثال، وزارت میراث و گردشگری در حال احیای زیرساخت‌های روستا با منابع طبیعی و تقویت جاده‌های منتهی به آنجا است.

روستاهای اطراف، غارهای بکر و بناهای تاریخی از جمله دیگر جاذبه‌های مرتبط با السقرا هستند.

سال گذشته، تنها 5 هزار نفر از این روستای تاریخی دیدن کردند و این موضوع، بکر بودن روستای منصحربه‌فرد السقرا را نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود طرح احیای روستا باعث تقویت بخش گردشگری، جذب بازدیدکنندگان بیشتر، تقویت اقتصاد محلی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جمعیت محلی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *