آغاز جشنواره گردشگری جبل اخضر از فردا

از پنج شنبه هفته جاری، شاهد فعالیت‌های هیجان‌انگیزی در جبل اخضر خواهیم بود. این جشنواره که توسط دفتر فرماندار داخلیه با همکاری وزارت میراث و گردشگری هماهنگ شده است، از 3 تا 19 اوت برگزار می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، پارک حیل الیمن و پارک Saih Qatanah میزبان این رویداد هستند.

این جشنواره اهداف مختلفی دارد که شامل جذب گردشگران داخلی و خارجی، نمایش شکوه طبیعت و میراث فرهنگی عنی جبل اخضر و افزایش درآمد با استفاده از فرصت‌های گردشگری است.

در زمان برگزاری جشنواره، بازدیدکنندگان می‌توانند از نمایشگاه بیت‌الروده در برکه الموز دیدن کنند. مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، رویدادها و برنامه‌های مناسب برای تمام خانواده‌ها در دستور کار جشنواره گنجانده شده است.

نمایش‌های تماشایی پاراگلایدر، نمایش‌های تئاتر (نمایش علاءالدین)، نمایش علوم شیمی و موارد دیگر از جمله اجراهای زنده در این رخداد به شمار می‌روند.

علاقه مندان به ورزش‌های ماجراجویی می‌توانند منتظر مسابقات و رویدادهای مختلفی مانند مسابقه دوچرخه سواری کوهستان جبل اخضر که توسط انجمن دوچرخه سواری عمان سازماندهی شده است، فعالیت‌های پیاده روی توریستی و مسابقه دوی Himam Taster باشند.

گردشگران همچنین می‌توانند از روستای السقرا دیدن کنند که در دل کوهستان قرار گرفته است. تنها 25 نفر در این روستای زیبا زندگی می‌کنند و در حقیقت خانه‌های آنها در ارتفاع 2.980 متری ساخته شده است. گفته می‌شود که ساکنان این روستا از قبیله‌ای به نام الشریفی هستند که از حدود 1000 سال پیش در اردن زندگی می‌کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *