معرفی جشنواره شتردوانی البشایر عمان به عنوان بهترین جشنواره گردشگری عرب

جشنواره البشایر، که به دلیل مسابقه شتر عربی مشهور است، برنده جایزه بهترین جشنواره گردشگری عرب در سومین مجمع عرب برای گردشگری و میراث در صلاله شده است. این جایزه در اولین روز از مجمع دو روزه روز دوشنبه که توسط سید مروان ترکی السعید، فرماندار ظفار افتتاح شد، اعلام گردید.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این رویداد که توسط اتحادیه عرب برای رسانه‌های گردشگری سازماندهی شده است، شامل جلسات و کارگاه‌های آموزشی مختلفی با تمرکز بر گردشگری و میراث، با تاکید ویژه بر “گردشگری فرهنگی به عنوان ابزاری برای توسعه اجتماعی و اقتصادی” است.

مراسم افتتاحیه این مجمع نمایشی بصری از استان ظفار، سخنرانی‌های شرکت‌کنندگان مختلف و مستندی را به نمایش گذاشت که کمک‌های دکتر عبدالعزیز المسلم، مدیر مؤسسه میراث شارجه را برجسته می‌کرد. دکتر مسلم جایزه شخصیت میراث عرب برای سال 2023 را دریافت کرد.

سید مروان بعداً از برندگان جوایز رسانه گردشگری عرب در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، سرمایه گذاری، میراث و رسانه تجلیل کرد. وی همچنین از زحمات نهادهای حمایت کننده قدردانی کرد.

میدان اسب دوانی البشایر واقع در آدم، استان دخلیه، سالانه مسابقه شتردوانی را با شترهایی از سراسر منطقه برگزار می‌کند. این رویداد به عنوان یکی از قابل توجه‌ترین مناسبت‌های ورزشی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

جشنواره البشایر زیر نظر دفتر سید اسعد بن طارق السعید، معاون نخست وزیر در امور روابط و همکاری‌های بین المللی و نماینده شخصی سلطان عمان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *