جریمه 600 ریالی شرکتی در نزوی به دلیل عدم ارائه خدمات

دادگاه بدوی ولایت نزوی به دلیل تخلف از قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مقررات بعدی آن، چهار حکم و جریمه نقدی برای یک واحد تجاری صادر کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این پرونده‌ها از چهار شکایت از سوی مصرف کنندگان به اداره حمایت از مصرف کننده در استان داخلیه تسلیم شده است.

این مشتریان، مؤسسه را به خاطر خدمات طراحی و نصب آشپزخانه خانگی متهم کرده بودند. با این حال، شرکت مذکور نتوانست طبق شرایط قرارداد تحویل دهد و باعث تاخیر در تکمیل کار شد. مصرف کنندگان آسیب دیده پس از آن موضوع را به سازمان حمایت از مصرف کننده (CPA) گزارش کردند.

سازمان حمایت از مصرف کننده نیز به نوبه خود پرونده را برای رسیدگی به دادسرای عمومی ارجاع داد. پس از بررسی دقیق موضوع به مراجع ذی‌ربط ارسال شد. این مؤسسه در نهایت به دلیل عدم انجام تعهدات قانونی خود به پرداخت جریمه 600 ریالی محکوم گردید.

در پاسخ به این تحولات، سازمان حمایت از مصرف کننده بر لزوم رعایت دقیق قانون حمایت از مصرف کننده و مقررات آن توسط کلیه فروشندگان و تامین کنندگان تاکید کرده است.

از شرکت‌های فعال در عمان خواسته می‌شود که شفافیت و یکپارچگی را در معاملات مصرف کننده حفظ و در هنگام بازاریابی کالاها و خدمات از تبلیغات گمراه کننده خودداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *