افزایش 25 واحدی نرخ بهره در عمان

بانک مرکزی عمان روز پنجشنبه نرخ بهره خود را با ۲۵ واحد افزایش به ۶ درصد در عملیات بازخرید برای بانک های محلی افزایش داد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط- دیلی، هدف سیاست پولی بانک مرکزی عمان حفظ نرخ ارز ثابت آن است. این سیاست با ساختار و ماهیت اقتصاد عمان همسو است.

بر اساس این گزارش، چندین مزیت برای این سیاست وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبات ریال عمان، کاهش خروج سرمایه و ایجاد اطمینان در بین سرمایه گذاران از طریق حذف ریسک نرخ ارز اشاره کرد.

پس از اعلام اخیر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ کلیدی خود، بانک مرکزی عمان نرخ بازپرداخت بانک‌های محلی را با نرخ مشابه افزایش داد. نرخ بازپرداخت نرخی است که به بانک‌های تجاری اجازه می‌دهد نقدینگی کوتاه‌مدت را از بانک مرکزی به‌عنوان آخرین راه‌حل دریافت کنند.

اقتصاد جهانی شاهد افزایش و تداوم فشار تورمی بوده است و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در تلاش هستند تا با افزایش نرخ‌های بهره، این فشار را برطرف کنند.

بنابراین، و با توجه به چنین شرایطی که بر بازار جهانی حاکم است، نرخ‌های بهره کلیدی در کشورهایی که سیاست پولی خود را بر روی رژیم‌های نرخ ارز ثابت می‌بندند و در تعدادی دیگر از کشورهایی که فشار تورمی مشابهی را تجربه می‌کنند، توسط بانک‌های مرکزی افزایش یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *