عزم راسخ دولت عمان برای حذف خودروهای بنزینی

شرکت بازاریابی نفت عمان (OOMCO) روز یکشنبه از همکاری با شرکت سینرجی اینوست منت برای تأسیس شرکت الکتریک وهیکلز وان خبر داد. وظیفه شرکت الکتریک وهیکلز وان توسعه زیرساخت خودروهای الکتریکی عمان است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این قرارداد در تاریخ 3 ژوئیه 2023 به امضا رسید. سهم سرمایه به صورت نقدی و غیر نقدی از طریق انتقال دارایی مطابق با گزارش ارزیابی دارایی برای هر دو طرف خواهد بود.

فعالیت‌های شرکت مذکور عمدتاً در حوزه تجارت، نصب، بهره برداری و نگهداری ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و همچنین سایر خدمات و محصولات تکمیل کننده اکوسیستم خودروهای الکتریکی عمان است.

شرکت بازاریابی نفت عمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف ما گسترش بازار خودروهای برقی و تشویق برای استفاده از انرژی سبز است.

در راستای تعهد عمان برای دستیابی به آلایندگی خالص صفر تا سال 2050، دولت این کشور در نظر دارد تا خودروهای بنزینی را کنار بگذارد و اطمینان حاصل کند که 79 درصد خودروهای این کشور تا سال 2035 برقی شده‌اند. این موضوع در جریان نشست رسانه‌ای سالانه وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات در اوایل سال جاری (فوریه) مطرح شد.

طبق برآوردهای این وزارتخانه، عمان تا سال 2040 حداقل 22 هزار وسیله نقلیه برقی جدید (EV) در جاده‌ها خواهد داشت و تا سال 2050 تمام وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را حذف خواهد کرد.

برای حمایت از پذیرش گسترده خودروهای برقی در عمان، دولت این کشور در نظر دارد مشوق‌هایی را برای وسایل نقلیه الکتریکی با هدف مقرون به صرفه ساختن آن‌ها برای مردم عادی و همچنین کربن زدایی حمل و نقل در این کشور در نظر بگیرد.

در ماه می امسال، وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات (MTCIT) برنامه ویژه‌ای را برای کاهش انتشار کربن و رسیدن به هدف صفر خالص تا سال 2050 آغاز کرد.

این برنامه شامل تعدادی پروژه و ابتکار در چندین بخش است که یکی از آن‌ها بخش حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات است که نزدیک به 20 درصد از کل انتشار کربن در عمان را تشکیل می‌دهد.

سازمان امور مالیاتی اخیراً اعلام کرده است که خودروهای برقی و قطعات خودروهای برقی از مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، مالیات گمرکی و هزینه ثبت در عمان معاف خواهند بود.

به طور همزمان، سازمان مقررات خدمات عمومی (APSR) مقررات جدیدی را برای کنترل شارژ خودروهای برقی ارائه کرده است.

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات (MTCIT) در تلاش برای تشویق استفاده از وسایل نقلیه برقی و کاهش انتشار کربن، 90 ایستگاه شارژ را در سراسر عمان احداث کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *