ساخت کارخانه خنک کننده مرکزی در پارک نوآوری مسقط

وزارت آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری یک قرارداد مشارکت استراتژیک با تبرید عمان، شرکت پیشرو در عملیات خنک کننده پایدار منطقه در عمان، برای ساخت و راه اندازی یک کارخانه خنک کننده مرکزی در پارک نوآوری مسقط مطابق با بالاترین استانداردهای فنی و حرفه‌ای امضا کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این موافقتنامه توسط دکتر رحمه بنت ابراهیم المحروقی، وزیر آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری امضا شد.

تبرید عمان یکی از شرکت‌های پیشرو و در ارائه راه حل‌های نوآورانه و سازگار با محیط زیست در زمینه سیستم تهویه مطبوع پایدار است. فعالیت‌های این شرکت مطابق با چشم‌انداز بلند مدت 2040 عمان است. همچنین، عمانی‌ها قصد دارند تا سال 2050 تولید کربن را به صفر برسانند.

سرمایش پایدار، که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های حفاظت از محیط زیست است، می‌تواند تا 50 درصد باعث صرفه جویی در مصرف برق شود. این موافقتنامه با توجه به علاقه دولت به یافتن راه حل‌های فنی پایدار و سازگار با محیط زیست در سطوح مختلف و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان در زمینه‌های مختلف، برای عمانی‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

کارخانه خنک‌کننده در پارک نوآوری مسقط در زمینی به مساحت 1 هزار و 500 متر واقع شده است. این کارخانه ظرفیت تولید سرمایش در حجمی حدود 10 هزار تن را خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *