رشد قابل توجه درآمدهای بخش مواد معدنی در عمان

بر اساس گزارش‌های وزارت انرژی و مواد معدنی، کل درآمدهای بخش مواد معدنی در عمان طی سال 2022 نسبت به سال 2021 حدود 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، ارزش فروش کل سنگ معدنی (فلزی و غیرفلزی) حدود 98 میلیون ریال و مجموع تولید سنگ معدنی (فلزی و غیرفلزی) حدود 63 میلیون تن بوده است. این در حالی است که حجم فروش مصالح ساختمانی در بازار داخلی به حدود 16 میلیون تن رسید که کاملاً متناسب با تقاضای داخلی برای مصالح ساختمانی در سال 2022 است.

این ارقام در جریان فعالیت‌های مجمع انرژی و مواد معدنی که از روز یکشنبه در صلاله با حضور سید مروان ترکی آل سعید، فرماندار ظفار آغاز شد، رونمایی شد.

در طی این مجمع به پروژه‌های تحت نظارت وزارت انرژی و مواد معدنی و پتانسیل بالای عمان برای سرمایه‌گذاری در بخش هیدروژن اشاره شد.

این مجمع بخشی از سیستم یکپارچه فعالیت‌هایی است که وزارت نیرو و مواد معدنی برای توسعه این بخش و جذب سرمایه‌گذاری اجرا می‌کند، زیرا نشان‌دهنده بستری است که از طریق آن به دنبال ارتباط و گفتگو در مورد بخش‌های اساسی این وزارتخانه با شرکای خود از بخش‌های دولتی و خصوصی، سرمایه‌گذاران و جامعه محلی است.

این وزارتخانه گام های مهمی در جهت تسریع در روند تنظیم بخش هیدروژن، تعیین چارچوب‌های قانونی و سیاست‌های لازم برای رشد آن و اختصاص مکان های مناسب برای تولید آن به منظور افزایش جذب سرمایه گذاری برداشته است.

با توجه به کاربردهای گسترده هیدروژن، استفاده از آن به تنوع‌سازی منابع انرژی، کاهش انتشار کربن و رشد اقتصادی کمک می‌کند و باعث دستیابی به بی طرفی کربن می‌شود که به حفظ تعادل بین توسعه پایدار و محدود کردن پیامدهای تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *