نقش برجسته اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اقتصاد استان داخلیه

اقامتگاه‌ها و مهمان‌خانه‌های سبز در استان داخلیه عمان در حال تبدیل شدن به عوامل حیاتی در رشد اقتصادی صنعت گردشگری هستند. وزارت میراث و گردشگری در تلاش خود برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد، به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری بهینه در بخش‌های مختلف در این استان بوده است.

به گزارش عمان چنس و بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره میراث و گردشگری در این استان، داخلیه در پایان نیمه اول سال جاری بیش از 17 مسافرخانه سنتی، 16 اقامتگاه با منشأ طبیعت و 31 مهمانپذیر معمولی به صورت فعال برای گردشگران داخلی و خارجی داشته است.

علی بن سیف الشکیلی، دستیار اداره میراث و گردشگری در داخلیه، با تاکید بر نقش مهم اقامتگاه‌های سنتی گفت: «این اقامتگاه‌ها گردشگران را با سبک زندگی عمانی آشنا و بین گذشته و حال و زندگی روستایی و شهری ارتباط برقرار می‌کنند.»

وی افزود که این تسهیلات سنت‌های روستایی عمان را با مدرنیته می‌آمیزد. از سوی دیگر، مهمانخانه‌ها نگاهی اجمالی به زندگی معاصر عمانی را ارائه می‌دهند.

این وزارتخانه اقدامات پیشگیرانه ای برای حفظ مسافرخانه‌های سنتی از جمله نظارت بر عملیات مرمت و نگهداری و مقاوم سازی برخی از خانه ها برای استفاده به عنوان اقامتگاه انجام داده است.

به عنوان مثال، در منطقه الحمراء، بسیاری از اقامتگاه‌های سنتی توس جوانان عمانی و جامعه بومی اداره می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *