بهترین مکان‌ها برای کمپینگ در عمان

عمان به دلیل وضعیت جغرافیایی و همچنین شرایط آب و هوایی خاصی که دارد به شما اجازه می‌دهد فعالیت‌های ورزشی، توریستی و … متنوعی را انجام دهید.

به گزارش عمان چنس از جمله‌ی این فعالیت‌ها می‌توان به ورزش‌های آبی مانند غواصی، شیرجه زدن، یا تفریحات مختص به مناطق کویری مانند کمپینگ در کویر، شترسواری، آفرود در کویر، اسکی روی شن، کویرنوردی، صخره‌نوردی در وادی‌های عمان اشاره کرد. خودتان را در حالی تصور کنید که دور از هر هیاهو و شلوغی شهر و آلودگی، در کنار چادر خود نشسته‌اید. در حالیکه فنجان چای سنتی عمانی را در دست دارید، به مخمل سیاه رنگی که بر سر کویر کشیده شده و به ستارگانی که مثل الماس بر روی این مخمل سیاه می‌درخشند، نگاه می‌کنید. این فرصتی است که با توجه به روند زندگی‌های ماشینی امروزی به هر کسی دست نمی‌دهد.

1- بندر الخیران

این بندر تا پایتخت کشور عمان، مسقط تنها به اندازه‌ی یک ساعت رانندگی فاصله است و سپس شما به بندر الخیران می‌رسید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این بندر مسیر آسفالت یا همواری ندارد. شما برای رسیدن به این ساحل حتما باید پیاده‌روی کنید. بندر در حلقه‌ای از تپه‌های شنی و صخره‌های سنگی احاطه شده است. در کنار این بندر رودخانه کوچکی جریان دارد که آب آن کاملا زلال است و منظره‌ی زیبایی را به این بندر زیبا می‌دهد. اما مراقب باشید که چادر خود را در مناطق عمیق و پرت این ساحل برپا نکنید. احتمال طوفان یا مواج شدن دریا به دلیل باران‌ها موسمی و وزش باد شدید، زیاد است و این مساله ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند؛ پس تا جای ممکن از دسترس خارج نشوید. نکته‌ی بعدی که باید به آن توجه کنید این است که، ترجیحا برای کمپینگ روزهای وسط هفته را انتخاب کنید. در روزهای تعطیل مردمان بومی و تورهای گردشگری بیشتری به این ساحل سفر می‌کنند. پس اگر کمپینگ در محیطی آرام را دوست دارید، روزهای وسط هفته را انتخاب کنید و از این سکوت و تنهایی نهایت استفاده را ببرید.

2- وادی سنا

این مکان زیبا چیزی کمتر از تکه‌ای از بهشت نیست. مکانی را تصور کنید که رودخانه ای پرآب و زلال در میان درختان نخل جریان دارد. اگر احساس گرما و کلافگی می کنید کافی است تنی به آب بزنید. آب این رودخانه دمای پایینی دارد و برای آب تنی و دور کردن خستگی از تن بسیار مناسب است. محلی بکر و خلوت که شما می‌توانید درآن کمپ بزنید. از آنجایی که این منطقه جاده ی آسفالت شده ندارد، جمعیت کمی به این محل سفر می‌کنند و شما میتوانید از خلوت خود با طبیعت لذت ببرید.

پس شب‌ها در حالیکه به صدای شر شر آب گوش می‌دهید و به آسمان پاک و پرستاره چشم می‌دوزید به خواب روید و صبح با صدای آب و نوارهای طلایی خورشید از خواب بیدار شوید. اگر کمی خوش شانس باشید، گله شترها را از نزدیک ببینید و صبح خود را با شیر شتر تازه شروع کنید.

3- جبل الشمس

این منطقه مکان ایده آلی است برای کسانی که دوست دارند، پیاده‌روی را همگام با کمپینگ تجربه کنند. کوه جبل‌ الشمس به اندازه‌ی یک ساعت و نیم رانندگی با شهر مسقط فاصله دارد. زمانی که به قله‌ی کوه می‌رسید، از منظره ی زیبایی که این کوه به شما هدیه می‌کند، نهایت لذت را ببرید. میانگین دمای این منطقه در فصل تابستان بین 10 تا 15 درجه‌ی سانتیگراد است که با توجه به شرایط آب و هوایی کشور عمان این منطقه، شرایط مطلوبی برای کمپینگ در فصل تابستان دارد. اما باید توجه داشته باشید که زمانی که به قله می‌رسید 3005 متر از زمین فاصله گرفته‌اید و ممکن است متوجه کاهش نسبی اکسیژن شوید.

بهترین مکانی که از نظر دیگر توریست‌های این منطقه برای کمپینگ معرفی شده است، نزدیک به دره‌ی این کوه زیباست. یکی دیگر از خصوصیات این منطقه که موجب می‌شود سالانه افراد زیادی به این منطقه سفر کنند، شب‌های پرستاره و زیبایی است که این کوه به مهمانان خود هدیه می‌کند.

4- ساحل فیاض

این ساحل زیبا از فرودگاه بین‌المللی صلاله 64 کیلومتر فاصله دارد. این ساحل با زیبایی مناظر منحصر‌به فردش یکی از مشهورترین سواحل عمان است. فاصله‌ی این ساحل با فرودگاه بسیار کم است و این امتیازی است که به شما اجازه می‌دهد با سفر به این ساحل زیبا و برپا کردن کمپتان در این منطقه، سفر خود را آغاز کنید و یا اینکه به آن خاتمه دهید.


5- کایت بردینگ کمپ جزیره‌ی مصیره

این جزیره‌ی زیبا در شرق کشور عمان قرار دارد و زیبایی آن یکی جاذبه‌های مهم توریستی کشور عمان است. اما اگر علاوه بر کمپینگ به دنبال ماجراجویی در میان آب‌های نیلگون این جزیره زیبا هستید، خبر خوب این است که می‌توانید در حالی که از طبیعت لذت می‌برید، به سراغ ورزش‌های آبی بروید. همچنین با افرادی که روحیه نزدیک به روحیه شما دارند، آشنا شوید و دوستان جدید پیدا کنید و اوقات خوشی را در کنار آنها سپری کنید. در صورتیکه لوازم کافی برای پا کردن کمپ موردنظر خود ندارید، نگران نباشید، شرکت کمپ‌های ساحلی مصیره چادرهای از پیش آماده شده را برای شما مهیا کرده است و شما می‌توانید بدون هییچ نگرانی برای انتقال و برپایی کمپ‌های خود، از این ساحل زیبا و سفر خود لذت ببرید. نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید، این ساحل برخلاف دیگر سواحل عمان امکانات لازم مانند توالت عمومی، حمام و آب شرب را برای مهمانان خود فراهم کرده است و نیازی به تهیه این امکانات ندارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *