بهبود رتبه گذرنامه عمانی

عمان با جهش در آخرین شاخص پاسپورت هنلی، هشت پله از رتبه بندی سال گذشته جهش کرد و در رده 60 جهان قرار گرفت.

به گزارش عمان چنس و به نقل از نمایه گذرنامه هنلی که این رتبه‌بندی را انجام داد، عمان اکنون به 85 کشور دسترسی دارد که در مقایسه با سال 2022، تعداد آن‌ها به 4 افزایش یافته است.

این مطالعه که پاسپورت‌های جهان را بر اساس تعداد مقاصدی که دارندگان آن‌ها می‌توانند بدون دریافت روادید قبلی به آن دسترسی داشته باشند رتبه‌بندی می‌کند، با استفاده از داده‌های رسمی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی گردآوری شده است.

بر اساس آخرین شاخص پاسپورت هنلی، سنگاپور قدرتمندترین پاسپورت جهان را دارد.

این شهر-دولت آسیایی ژاپن را پس از پنج سال از رتبه نخست خارج کرد و شهروندان سنگاپور قادر به بازدید از 193 مقصد از 227 مقصد بدون ویزا در جهان بودند. ژاپن به رده سوم سقوط کرد.

همسایه عمان، یعنی کشور امارات، نسبت به سال گذشته سه پله صعود کرده و به عنوان دوازدهمین پاسپورت قدرتمند شناخته شده است. دارندگان پاسپورت اماراتی هم اکنون می‌توانند از 179 مقصد بدون ویزا بازدید کنند.

قطر نیز پیشرفت کرده و در رده 42 قرار گرفته است. سایر کشورهای حوزه خلیج فارس شامل عربستان سعودی در رده 72، بحرین در رده 60 و کویت در رتبه 68 هستند.

در انتهای جدول با کم قدرت ترین پاسپورت جهان، افغانستان قرار دارد و دارندگان آن تنها می‌توانند بدون ویزا به 27 کشور سفر کنند. عراق، سوریه و پاکستان در رده های آخر چهار کشور قرار دارند.

انتهای پیام

۱ دیدگاه برای “بهبود رتبه گذرنامه عمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *