رونمایی از ایستگاه شبکه نیروگاه سیاح الخیرات در ظفار

ایستگاه شبکه نیروگاه سیاح الخیرات در ظفار توسط شرکت انتقال برق عمان افتتاح شد. در این رویداد، مدیر عامل هلدینگ نما و مدیر عامل شرکت انتقال برق عمان حضور داشتند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این ایستگاه شبکه یک سرمایه گذاری استراتژیک برای شرکت انتقال برق عمان است که تامین انرژی پایدار و قابل اعتماد را برای بخش‌های حیاتی از جمله تولید، کشاورزی و دامداری تضمین می‌کند. هدف آن پاسخگویی به تقاضای فزاینده انرژی الکتریکی در ظفار طی سال‌های آینده است.

این ایستگاه که به زیر ساخت‌های ارتباطی قوی و امنیتی متصل است، دارای یک خط انتقال هوایی 91 کیلومتری است که آن را به ایستگاه شبکه ثمریت متصل می‌کند. خط انتقال این ایستگاه 33.132 کیلووات است. ایستگاه شبکه نیروگاه سیاح الخیرات دارای شش سلول عایق گاز 132 کیلوولت، چهار سلول 33 کیلوولت و دو ترانسفورماتور 125 مگاولت آمپر است.

اجرای این پروژه با چشم‌انداز عمان برای دستیابی به بی‌طرفی کربن تا سال 2050 مطابقت دارد. انتظار می‌رود که اتکا به سوخت دیزل برای عملیات ایستگاه‌ها کاهش یابد و منجر به کاهش قابل‌توجه انتشار کربن در حدود 114 هزار تن در سال شود.

شرکت انتقال برق عمان، عضو گروه نما، مسئولیت انتقال و کنترل برق در سراسر شبکه‌های عمان را بر عهده دارد. این شرکت برق را از ایستگاه های تولید به مراکز بار توزیع شده در استان‌های مختلف منتقل می‌کند. شبکه انتقال که با ولتاژ 132 کیلوولت و بالاتر کار می‌کند، اکثر استان‌ها را از شمال به جنوب پوشش می‌دهد. به علاوه، شرکت انتقال برق عمان خطوط اتصال بین عمان و شبکه‌های سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را کنترل می‌کند که عملکرد 220 کیلو ولتی در این زمینه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *