رونمایی از اولین پلتفرم کاریابی در عمان

سازمان برنامه ملی اشتغال از پلتفرم ملی راهنمایی شغلی با نام خُوطی  (Khuta) رونمایی کرد که هدف آن پر کردن شکاف بین جویندگان کار و بازار کار در روز چهارشنبه است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این پلتفرم، که اولین برنامه در نوع خود در عمان محسوب می‌شود، تحت حمایت دکتر خمیس سیف الجابری، رئیس واحد پیگیری اجرای چشم انداز 2040 عمان راه اندازی شد.

این پلتفرم مطابق با اصول چشم انداز 2040 عمان در بخش‌های آموزش، تحقیق، نوآوری و اشتغال، قرار است خدمات راهنمایی شغلی را در این کشور متحول کند.

در مراسم رونمایی، ازهر بن احمد الکندی، مدیر فنی برنامه ملی اشتغال، رویکرد مناسب این پلتفرم را شرح داد که به دانشجویان، جویندگان کار، کارمندان، صاحبان مشاغل، کارآفرینان، معلمان، دانشگاهیان و سرپرستان دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

هدف اصلی خوطی افزایش کارایی خدمات راهنمایی شغلی و اطمینان از همسویی خروجی‌های آموزشی با نیازهای واقعی بازار کار است.

برنامه‌های مشاوره شغلی با پشتیبانی تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که نقش مهمی در کمک به افراد در تصمیم‌گیری آگاهانه علمی و حرفه‌ای ایفا و در عین حال آمادگی فارغ‌التحصیلان را برای بازار کار تقویت می‌کنند.

خوطی طیف وسیعی از برنامه‌ها را در بر می‌گیرد که به توسعه نیروی کار بسیار ماهر کمک می‌کند و در نتیجه باعث رشد اقتصادی و تقویت موفقیت و رضایت حرفه‌ای می‌شود. با ترویج یکپارچگی بین سیستم آموزشی و نیازهای بازار کار، خوطی به عنوان ابزاری حیاتی در ایجاد رابطه هماهنگ بین دو بخش عمل خواهد کرد.

خوطی یک تجربه کاربری بصری را ارائه می دهد که دارای ابزارها و منابع نوآورانه‌ای است که به افراد در انتخاب شغلی آگاهانه، کاوش در مسیرهای شغلی مختلف و توسعه مهارت‌های آینده نگر در راستای تقاضاهای در حال تحول بازار کار کمک می‌کند.

این خدمات راهنمایی تخصصی و داده‌های جامع در مورد برنامه‌های تحصیلی در آموزش عالی، فرصت‌های شغلی و ماهیت حرفه‌ها را فراهم و انتقال یکپارچه را برای دانشجویانی که وارد بازار کار می‌شوند تسهیل می‌کند.

علاوه بر این، این پلتفرم دوره‌های آموزشی تخصصی در مهارت‌های پایه و آینده را مطابق با چارچوب ملی عمان برای مشاغل آینده ارائه می‌دهد.

خوطی اطلاعات دقیق در مورد برنامه‌های تحصیلی و تخصص‌های ارائه شده توسط مؤسسات آموزش عالی ارائه می‌دهد و ارتباطات ارزشمندی بین مدارس، مؤسسات آموزش عالی و بخش‌های اقتصادی عمان ایجاد می‌کند.

خوطی با همسو کردن برنامه‌های تحصیلی با نیازهای بازار کار، افراد را قادر می‌سازد تا حرفه‌هایی را شناسایی کنند که به بهترین وجه با توانایی‌ها و تمایلات آنها مطابقت دارد و آنها را قادر می‌سازد تا با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند.

علاوه بر این، خوطی ارتباط مستقیم بین کاربران و متخصصان راهنمایی شغلی را تسهیل می‌کند و پشتیبانی و راهنمایی شخصی مربوط به برنامه‌ریزی مسیر شغلی و تحصیلی را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند برای برنامه‌های شغلی، پیشرفت تحصیلی یا حرفه‌ای کمک بگیرند و از مشاوران مشاوره تخصصی دریافت کنند.

این پلتفرم همچنین دارای مخزن وسیعی از منابع، از جمله کتاب، کتابچه راهنما، مقاله، اسناد رسمی، ویدئوها و فیلم‌ها است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *