شرایط افتتاح حساب بانکی در عمان برای مهاجران

آگاهی از نحوه افتتاح حساب برای مهاجران به هر کشوری از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش عمان چنس، برای آنکه بتوانید حقوق‎تان را در عمان دریافت کنید و تراکنش داشته باشید، می‌بایست یک حساب بانکی به نام خودتان ثبت کنید. به همین خاطر، در ادامه این مطلب، به نحوه افتتاح حساب بانکی در عمان اشاره می‌شود.

مهاجران باید قبل از تصمیم گیری در مورد ارائه دهنده، درباره بانک ها تحقیق کنند، زیرا بانک ها کارمزد خدمات، نرخ های بهره و گزینه های پس انداز متفاوتی را ارائه می دهند. بانک های محلی عبارتند از: بانک مرکزی عمان، بانک مسقط، بانک ملی عمان، بانک ظفار، بانک صلاله، بانک عمان عرب و بانک بین المللی عمان. بانک‌های خارجی مستقر در عمان عبارتند از: Barclays، HSBC، و بانک ملی ابوظبی.

نحوه افتتاح حساب بانکی در عمان

برای افتتاح حساب بانکی در عمان، ابتدا باید مدرک اقامت خود را ارائه دهید، زیرا فقط ساکنان در این کشور می‌توانند حساب باز کنند. شما همچنین به مدارک شناسایی مانند پاسپورت خود و مدرکی از کارفرمای جدیدتان نیاز دارید که حاوی جزئیات حقوق و دستمزد شما به عنوان گواهی عدم اعتراض باشد. برخی از بانک‌ها نیز ممکن است از طریق قرارداد اجاره شما، مدرکی مبنی بر آدرس محلی شما درخواست کنند. علاوه بر یک حساب جاری، یک حساب پس انداز را نیز در نظر بگیرید، زیرا این نوع حساب‌ها می‌توانند نرخ‌های بهره بهتری داشته باشند.

بهتر است بانک شما و کارفرما یکسان باشد تا سایر مراحل واریز حقوق‌تان به شکل ساده‌تری طی شود. اگر از همسر یا فرزندان خود حمایت مالی می‌کنید، آنها می‌توانند حساب‌های بانکی خود را باز کنند، اما ابتدا به اجازه شما، به عنوان حامی مالی، نیاز دارند.

 

افتتاح حساب در بانک‌های عمان نهایتا سی دقیقه به طول می‌انجامد.

بسیاری از بانک ها خدماتی را به زبان های مختلفی ارائه می‌دهند که می‌تواند برای افتتاح حساب و برای امور بانکی روزمره مفید باشد. اکثر بانک‌ها، سیستم بانکداری آنلاین  رانیز ارائه می‌دهند.

دستگاه‌های خودپرداز و کارت‌های بانکی

پس از افتتاح حساب بانکی، کارت بانکی به نام شما صادر می شود که برای خریدهای محلی مفید خواهد بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که بسیاری از مشاغل فقط پول نقدی می‌گیرند و اصلاً کارت قبول نمی‌کنند. همچنین، می‌توان از کارت‌های بانکی برای برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز که در سراسر کشور یافت می‌شود استفاده کرد. مانند بسیاری از کشورها، دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت از بانکی غیر از بانک شما، هزینه‌ای دریافت می‌کنند.

ویزا و مسترکارت معمولاً برای صدور کارت بانکی در عمان به کار می‌روند و امریکن اکسپرس کمتر رایج است. چک‌ها توسط برخی از بازرگانان پذیرفته می‌شوند، با این حال، چک بی‌محل در عمان یک جرم کیفری است، بنابراین بسیار مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که همیشه وجوه کافی برای نوشتن چک دارید.

ساعت کاری بانک‌های عمان

بانک‌ها معمولاً از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر باز هستند، سپس دوباره از ساعت 14:30 تا 6 بعد از ظهر، از یکشنبه تا پنج‌شنبه، و برای نیم روز صبح جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 11:30 صبح باز هستند. ساعات کاری ممکن است در ماه رمضان متفاوت باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *