آگهی مناقصه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر عمان

در راستای بخشی از تلاش‌های عمان برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای تولید و صادرات هیدروژن سبز، شرکت هیدروژن عمان (Hydrom) – یکی از شرکت‌های تابعه توسعه انرژی عمان (EDO) – با مهندس سلیم بن ناصر العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی و رئیس این شرکت، دو قرارداد جدید برای راه‌اندازی پروژه‌های هیدروژن سبز در عمان امضا کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط یلی، این قراردادها با برنده‌های دور 1 فرآیند مزایده هیدروژن سبز عمان طی رویداد ویژه‌ای که توسط هیدروم و تحت نظارت وزارت انرژی و مواد معدنی در مدینات العرفان برگزار شد، به امضا رسید.

در این مراسم، مقامات ارشد بخش دولتی و خصوصی حضور داشتند.

پس از اعطای سه پروژه قبلی در اوایل این ماه، عمان در مجموع پنج پروژه هیدروژن سبز در مقیاس بزرگ را اعطا کرده است که مجموع سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد دلار آمریکا را شامل می‌شود.

انتظار می رود کل سرمایه گذاری در دو پروژه جدید که با کنسرسیوم POSCO-ENGIE و Hyport Duqm امضا شده اند از 10 میلیارد دلار فراتر رود. انتظار می‌رود این قراردادها ظرفیت کل تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را به بیش از 6.5 گیگاوات ظرفیت برساند.

در طی این رویداد، هیدروم دور دوم مناقصه فرآیند حراج هیدروژن سبز خود را نیز راه اندازی کرد که به شرکت‌ها فرصت ارائه پیشنهادهای سرمایه گذاری برای توسعه پروژه‌های هیدروژن سبز در مقیاس بزرگ در برخی از جذاب‌ترین مکان‌های عمان را می‌دهد. در دور دوم، شرکت هیدروم قصد دارد تا سه بلوک زمینی در ظفار را تا پایان سه ماهه اول سال 2024 اعطا کند.

شرکت‌های علاقه‌مند به مناقصه می‌توانند از طریق سایت هیدروم https://hydrom.om/ ثبت نام کنند. به موازات آن، هیدروم مذاکرات خود را با شرکت هایی که با آنها برگه های تجاری امضا کرده بود در مارس 2023 نهایی خواهد کرد و امیدوار است تا قبل از پایان سال 2023 قراردادهای کامل را امضا کند.

مهندس سلیم بن ناصر العوفی درباره این قراردادها اظهار داشت: «خوشحالیم که شاهد امضای این قراردادهای جدید با چنین شرکت‌های معتبر بین‌المللی هستیم. تلاش‌های سریع پشت اعلام این پروژه‌های جدید نشان‌دهنده تعهد عمان برای تقویت موقعیت پیشرو خود در بخش هیدروژن سبز جهانی در راستای استراتژی تحول انرژی است.»

بیشتر بخوانید:

وی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش افزود: «همچنین از اعلام راه اندازی دور دوم مزایده عمومی پروژه‌های هیدروژن سبز خرسندیم. این موضوع با برنامه‌های بلندپروازانه ما برای ایجاد عمان به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان هیدروژن سبز در جهان تا سال 2030 مطابقت دارد. ما دارای منابع طبیعی با ارزش و ویژگی‌های جغرافیایی هستیم که به ما امکان می‌دهد این بخش امیدوار کننده را رهبری و از پتانسیل آن به عنوان منبع انرژی آینده سرمایه گذاری کنیم. .بخش هیدروژن سبز یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به اهداف استراتژیک مشخص شده در چشم انداز عمان 2040 و هدف این کشور برای انتشار خالص کربن صفر تا سال 2050 است.»

علاوه بر قراردادهای امضا شده امروز، هیدروم سه قرارداد دیگر را در اوایل ماه جاری با کنسرسیوم‌های گرین انرژی، امنه عمان و بی پی عمان امضا کرد. انتظار می‌رود کل سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد دلار باشد. این قراردادها ظرفیت کل تولید نیم میلیون تن هیدروژن سبز در سال را از بیش از 11.5 گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر نصب شده در سه سایت به دست آورد که 960 کیلومتر مربع در استان الوسطی را پوشش می‌دهد.

هدف‌گذاری عمان تولید بیش از 1 میلیون تن هیدروژن سبز تا پایان سال 2030 و جذب سرمایه 140 میلیارد دلاری تا پایان سال 2050 است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *