امضای قراردادهای میلیارد ریالی برای شهر سلطان هیثم

دکتر خلفان بن سعید الشعیلی، وزیر مسکن و برنامه ریزی شهری، روز گذشته ( سه شنبه ) اعلام کرد :  این وزارتخانه قراردادهای توسعه و مشارکت به ارزش بیش از 1.2 میلیارد ریالی را برای شهر سلطان هیثم امضا کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، خلفان در این جلسه توجیهی، تصویری از شهر سلطان هیثم ارائه و اعلام کرد :  هدف اصلی آن تبدیل شدن به یک مرکز شهری پایدار و فراگیر، فراهم کردن فرصت‌های مسکن برای همه شهروندان بدون هیچ گونه تبعیضی است. هدف نهایی تامین رفاه همه اقشار جامعه است.

بیشتر بخوانید:

در این جلسه همچنین اعلام شد:  بخشی از شهر در اختیار مالکان خارجی می‌تواند باشد. ..

وی با تاکید بر برنامه‌های گسترده‌تر دولت، از بررسی چند شهر مشابه خبر داد. اینها عبارتند از شهر بوشر (با مساحت 6.2 میلیون متر مربع)، شهر منح (6 میلیون متر مربع)، شهر صحار (6.650 میلیون متر مربع)، و شهر صلاله (5.3 میلیون متر مربع).

اعلام شده است که در شهر سلطان هیثم، زمین دولتی به افراد واجد شرایط اهدا می‌شود. 5 درصد از مساحت این شهر به سامانه کمک مسکن شهروندان اختصاص می‌یابد.

توسعه شهر سلطان هیثم در چهار مرحله انجام خواهد شد. فاز اولیه (2024-2030) شامل امکانات متنوع و یکپارچه از جمله 6 هزار و 743 واحد مسکونی، یک بیمارستان خصوصی، یک پمپ بنزین، چهار مدرسه، 19 قطعه تجاری و سایر امکانات خواهد بود.

فاز دوم (2028-2035) مساحت 2.6 میلیون متر مربع را در بر می‌گیرد و بیش از 23 هزار ساکن را در خود جای می‌دهد. این فاز دارای 4 هزار و 200 واحد مسکونی با مساحت ساخت حدود 1.4 میلیون متر مربع است.

فاز سوم (2033-2040) 2.3 میلیون متر مربع را پوشش می‌دهد و برای بیش از 21 هزار نفر، مسکن فراهم می‌کند. این فاز شامل 3 هزار و 500 واحد مسکونی در زمینی به مساحت 1.3 میلیون مترمربع خواهد بود.

مرحله نهایی (2038-2045) در مساحتی به وسعت تقریبی 5.5 میلیون متر مربع گسترش خواهد یافت و بیش از 26 هزار نفر را در 4 هزار و 500 واحد مسکونی در خود جای می‌دهد.

فاز اول این پروژه شاهد توسعه سه محله در مساحت 3.1 میلیون مترمربع شامل 3 هزار و 730 واحد مسکونی خواهد بود. سه محله دیگر در این فاز برای فرصت‌های سرمایه گذاری در دسترس خواهد بود. شصت درصد توسعه شهر در ده سال آینده تکمیل خواهد شد.

برای افزایش دسترسی و کاهش ازدحام، چندین جاده ارتباطی جدید برای دسترسی به شهر ساخته خواهد شد. با ایجاد 23 نقطه دسترسی اضافی، این جاده‌ها به بزرگراه مسقط و خیابان سلطان قابوس متصل می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *