امضای تفاهم‌نامه اقتصادی میان عمان و بنگلادش

بنگلادش قرارداد بلندمدت جدیدی برای تامین گاز با عمان امضا کرده است تا از سال 2026 سالانه 1.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) وارد کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، شرکت نفتی و دولتی پتروبنگلا قرارداد واردات گاز طبیعی مایع با شرکت OQ عمان به امضا رسانده است.

وزارت نیرو، انرژی و منابع معدنی بنگلادش در توییتی نوشت: بنگلادش قرارداد خرید و فروش جدیدی با عمان امضا کرده است تا واردات 0.25 تا 1.5 میلیون تن اضافی LNG را برای ده سال از سال 2026 آغاز کند.

این توافق به هر دو شرکت ثبات بیشتر و مسیر طولانی‌تری برای رشد می‌دهد.

رسانه‌های بنگلادش گزارش دادند که سعید المعاالی، مدیر اجرایی OQ و روچیرا اسلام، دبیر هیئت مدیره پترو بانگلا، این توافق را امضا کردند.

بیشتر بخوانید:

شرکت OQ Trading بر اساس یک قرارداد ده ساله موجود که در سال 2018 به امضا رسید، سالانه 1 میلیون تن LNG به بنگلادش عرضه می‌کند.

بر اساس گزارشی که در فایننشال اکسپرس بنگلادش منتشر شده است، بر اساس توافق جدید، شرکت OQ چهار محموله در سال 2026، 32 محموله در سال‌های 2027 و 2028 و 24 محموله به تفکیک از سال 2029 تا 2035 عرضه خواهد کرد.

در این گزارش، توفیق الهی چاودری، مشاور نخست وزیر بنگلادش در امور انرژی و منابع معدنی اعلام کرد که این توافق نقش کلیدی در تضمین امنیت انرژی در بنگلادش خواهد داشت. وی همچنین از عمان خواست تا به اکتشاف گاز در بنگلادش بپردازد.

وائل بن زهیر الجمالی، مدیر عامل شرکت بازرگانی OQ، گفت: « این توافقنامه جدید یک لحظه مهم در همکاری بین شرکت بنگلادشی و OQ است.»

شایان ذکر است که در شش ماه گذشته، چندین شرکت انرژی بین‌المللی از کشورهایی مانند ژاپن، چین و ترکیه قراردادهای بلندمدتی برای واردات گاز مایع از عمان امضا کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *