برگزاری جلسه پیگیری چشم‌انداز 2040 عمان

واحد پیگیری اجرای چشم انداز 2040 عمان روز دوشنبه جلسه‌ای را برای بررسی اقدامات مقامات ذی‌صلاح برای دستیابی به اهداف این چشم انداز برگزار کرد.

به گزارش عمان چنس وبه نقل از مسقط دیلی، دکتر خمیس بن سیف الجابری، رئیس واحد پیگیری اجرای چشم انداز 2040 عمان در این نشست گفت: چشم انداز عمان 2040 در افق‌های روشن خود قرار دارد و شاهد تسریع پروژه‌ها و برنامه‌های مرتبط با آن هستیم.

وی تأیید کرد که این واحد برای تقویت مشارکت مؤثر بین ادارات دولتی و کمک به آن‌ها در رویارویی با چالش‌ها در اجرای اهداف خود تلاش می‌کند و به اصول مشارکت، مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری و یکپارچگی علاقه مند است.

به گفته جابری، نقش هر یک از دستگاه‌های دولتی در اجرای رهنمودهای چشم‌انداز 2040 از طریق کارت شاخص دستگاه با اهداف قابل اندازه‌گیری تعریف شده است. تاکید بر پیوند این موارد با برنامه های اجرایی سالانه، پروژه ها و طرح های تفصیلی و ایجاد دفاتر برای اتصال آنها به واحدهای نظارتی است.

برای 40 دستگاه دولتی توافقنامه و اعتبارنامه تکمیل و کارت شاخص آنها تایید شده است. فاز دوم چندین سازمان دولتی دیگر را هدف قرار می‌دهد و شامل تهیه و تصویب کارت‌های شاخص برای استانداری‌ها است.

کارت‌های شاخص به عنوان مرجعی برای تنظیم برنامه‌های سالانه و تعیین مسیرهای آینده عمل می‌کنند. هدف از این کارها حمایت از اهداف چشم انداز با تبدیل آن‌ها به پروژه ها و ابتکارات موثر است.

بیشتر بخوانید:

قیس بن محمد بن موسی آل یوسف، وزیر بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری، از افزایش 5 درصدی ارزش سرمایه گذاری‌های خصوصی در سال 2022 و افزایش 10.5 درصدی حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2022 نسبت به سال 2021 خبر داد. .

برنامه‌های مد نظر دولت با ایجاد فضای سرمایه گذاری جذاب، بهبود فضای کسب و کار با ساده سازی و دیجیتالی کردن رویه‌های سرمایه گذار و توسعه مشارکت های سرمایه گذاری بین عمان و جامعه تجاری بین المللی و محلی، نقش بخش خصوصی را در پیشروی توسعه اقتصادی تقویت می‌کند.

همچنین دکتر عبدالله علی الامری، رئیس سازمان محیط زیست در این نشست گفت: «تلاش‌ها و ابتکارات زیست محیطی زیادی توسط این مقام و نهادهای دولتی و خصوصی مربوطه انجام می‌شود که بر ارتقای سطح بخش زیست محیطی مطابق با اهداف چشم انداز عمان 2040 متمرکز هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *