کاشت حدود 6 هزار تن گندم در استان ظفار

کشاورزان منطقه نجد در ولایت ثمریت در استان ظفار فرآیند برداشت گندم را برای فصل 2023 برداشت حدود 5 هزار و 940 تن گندم را به پایان رساندند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، مهندس سعید مسلم آل کثیری، مدیر بخش کشاورزی و منابع آب در ثمریت، گفت که سطح کشت امسال حدود 5 هزار و 112 هکتار بود و دوره برداشت در 81 مزرعه به مدت 77 روز ادامه یافت.

تلاش وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آب با همکاری صندوق توسعه کشاورزی و شیلات و انجمن کشاورزی عمان در استان ظفار برای افزایش سطح زیر کشت گندم در مزارع نجد با تاکید بر اهمیت اقتصادی و استراتژیک آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: منطقه نجد در استان ظفار به دلیل تامین آب های زیرزمینی مطمئن و زمین های حاصلخیز یکی از مناطق امیدوار کننده برای کشت گندم به شمار می رود. این وزارتخانه مشوق های زیادی برای تشویق کشاورزان به گسترش کشت گندم و بهبود کیفیت آن با دادن دانه های با کیفیت بالا به طور عمده ارائه می‌دهد.»

وی بیان کرد: «7 دستگاه کمباین در روند برداشت این فصل شرکت کردند که از سوی وزارتخانه در استان‌های مختلف با اعتبار صندوق توسعه کشاورزی و شیلات تامین شد. وزارت زراعت، شیلات و منابع آب برای خرید گندم تولید داخل از کشاورزان با شرکت عمان میلز تفاهم نامه همکاری امضا کرده بود.»

شایان ذکر است که هیئت وزیران عمان طرح تولید گندم محلی را با اختصاص 5 میلیون ریال تا سال 2027 تصویب و در تعدادی از استان‌ها قراردادهای انتفاعی برای کشت آن برای تامین امنیت غذایی کشور منعقد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *