حضور عمان در نشست گروه 20

عمان اولین حضورش را در نشست گروه 20 در هند تجربه کرد. نشست گروه 20، گفت‌وگو بین 20 اقتصاد برتر جهان و اعضای میهمان برای پیشبرد رشد اقتصاد جهانی است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، پانکاج خیمجی، مشاور وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری (MoCIIP) و رئیس دبیرخانه عمان برای نشست‌های G20 خطاب به رسانه‌ها بر اهمیت حضور عمان در این نشست‌ها تاکید کرد.

وی تاکید کرد که گروه 20 از زمان آغاز به کار، از روش دعوت از کشورهای منتخب به عنوان مهمانان شرکت کننده برای اطمینان از فراگیری جغرافیایی پیروی کرده است.

هند دعوت ویژه‌ای به عمان برای هجدهمین نشست نشست های گروه 20 در سال 2023 ارائه کرد و فرصتی حیاتی برای این کشور فراهم کرد تا در این مجمع بین دولتی تأثیرگذارترین اقتصادهای جهان شرکت کند.

خیمجی اعلام کرد که مشارکت عمان در این نشست ها برای غنی سازی دانش از طریق تبادل تخصص و تجربیات با کشورهای شرکت کننده حیاتی است.

این نشست به عنوان بستری برای نمایش تلاش‌های عمان در تقویت مشارکت با جامعه بین‌المللی و در عین حال پرداختن به موضوعات مشترک مانند تجارت، سرمایه‌گذاری و تسهیل تجارت بین‌المللی عمل می‌کند.

توجه ویژه نشست سران 20 به بنگاه‌های کوچک و متوسط است تا از طریق تسهیلات مالی و ایجاد بسترهای یکپارچه از آن‌ها حمایت شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *