افزایش 88 درصدی ترافیک هوایی عمان

تردد مسافر در فرودگاه‌های عمان شاهد رشد 88 درصدی بوده است که تا مارس امسال به 3 میلیون و 287 هزار و 15 نفر در مقایسه با مدت مشابه سال 2022 رسیده است.

به داده‌های منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات، افزایش قابل‌توجهی را در مسافران ورودی و خروجی نشان می‌دهد که در مارس 2023 به ترتیب 82 و 96 درصد افزایش داشته است.

به طور خاص، فرودگاه بین‌المللی مسقط در ماه مارس امسال در مجموع ۲ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۸۲۹ مسافر را به ثبت رساند که نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه ۱۰۰.۸ درصدی نسبت به سال گذشته است. علاوه بر این، تعداد پروازها در فرودگاه مسقط نیز افزایش قابل توجهی را ثبت کرد و با افزایش 93.9 درصدی به 22 هزار و 145 پرواز در ماه مارس امسال در مقایسه با 11419 پرواز در سال 2022 رسید.

بر اساس آمار به دست آمده در مورد ملیت مسافرانی که در ماه مارس از فرودگاه بین المللی مسقط عبور می‌کنند، اتباع هند بیشترین تعداد مسافران خروجی و ورودی را به خود اختصاص داده اند که در مجموع 145 هزار و 572 نفر است. پس از آن‌ها مسافران بنگلادشی (22 هزار نفر) و پاکستان ی(39 هزار نفر) قرار دارند.

بر اساس گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، ترافیک خطوط هوایی خاورمیانه در ماه مارس نسبت به مارس سال گذشته 43.1 درصد افزایش داشته است. ظرفیت 30.5 درصد افزایش یافت و ضریب بار با 7 درصد افزایش به 79.4 درصد رسید.

یاتا اعلام کرد: «ترافیک بین‌المللی نسبت به مارس  2022 حدود 69 درصد افزایش یافت و همه بازارها رشد سالمی را ثبت کردند که بار دیگر توسط شرکت‌های هواپیمایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه هدایت می‌شد. فروش بلیت‌های فعلی هم برای سفرهای داخلی و هم برای سفرهای بین‌المللی نشان می‌دهد که رشد قوی تا اوج سفر تابستانی نیمکره شمالی ادامه خواهد داشت.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *