حضور شرکت کویتی برای تولید هیدروژن سبز در عمان

شرکت هلدینگ EnerTech، یک شرکت دولتی کویتی متخصص در سرمایه‌گذاری و توسعه انرژی پاک و یکی از شرکای موسس کنسرسیوم بین‌المللی انرژی سبز عمان (GEO) یکی از اولین بلوک‌های هیدروژنی عمان را از شرکت هیدروژن عمان (Hydrom) خریداری کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، کنسرسیوم  بین‌المللی انرژی سبز عمان، متشکل ااز EnerTech، شرکت انرژی یکپارچه عمان، شل عمان و ول اسپرینگ ولث است.

EnerTech در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این بلوک قرار است با استفاده از 4 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر، 150 هزار تن هیدروژن سبز در سال تولید کند.»

این قرارداد، جزء یکی از سه قرارداد امضا شده است که اولین بلوک‌های هیدروژنی سبز در سلطان نشین را با ارزش سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد دلار اعطا می‌کند. انتظار می‌رود این پروژه‌ها بیش از 750 هزار تن هیدروژن سبز را در سال تحویل دهند که هدف بلندپروازانه عمان برای دستیابی به یک میلیون تن هیدروژن سبز  در سال تولید تا 2030 را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل انر تک طی مصاحبه‌ای در این زمینه گفت: «خرسندیم که یکی از اولین بلوک‌های هیدروژنی عمان را دریافت می‌کنیم. این توافق، نقطه عطفی در پیشبرد ابتکارات سوخت سبز در سطح بین‌المللی است. ما قویاً بر این باور هستیم که عمان پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یکی از بازارهای استراتژیک منطقه و جهان را در حوزه انرژی‌های پاک دارد.»

پروژه GEO که آماده تبدیل شدن به یکی از بزرگترین نیروگاه‌های هیدروژن سبز جهان است، از سال 2017 در دست توسعه است و در استان الوسطی در مرکز عمان واقع شده است.

همسویی پروژه GEO با چشم انداز 2040 عمان، افزایش تخصص انرژی‌های تجدیدپذیر کشور، ایجاد ارزش قابل توجه در داخل کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی در طول چرخه عمر آن را تقویت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *