همکاری اقتصادی بلژیک و عمان

سلطان هیثم بن طارق پیام کتبی از فیلیپ لئوپولد لوئیس ماری، پادشاه بلژیک دریافت کرد که در آن بر روابط دوجانبه بین عمان و بلژیک تأکید شده بود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این پیام روز جمعه با حضور سید بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه در مسقط، حاج لهبیب، وزیر امور خارجه، امور اروپا و تجارت خارجی بلژیک و مؤسسات فرهنگی فدرال، تسلیم شد.

در این دیدار، میهمان سلام پادشاه بلژیک را به سلطان هیثم ابلاغ کرد. او از تلاش‌های عمان برای آزادی یک شهروند بلژیکی و همچنین دو اتریشی و یک شهروند دانمارکی اخیرا تشکر کرد.

در رابطه با روابط دوجانبه بین عمان و بلژیک، دو وزیر از پیشرفت های حاصل شده در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری و فرهنگ تمجید کردند.

آنها همچنین از همکاری بین بندر دوقم و بندر آنتورپ قدردانی و بر اهمیت گسترش همکاری‌ها برای پوشش سایر زمینه‌ها، به ویژه در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر و تولید هیدروژن سبز تاکید کردند.

طرف عمانی طی مصاحبه‌ای گفت: «از استقبال از وزیر امور خارجه حاجا لحبیب سپاسگزاریم. ما پیشرفت در روابط دوجانبه خود را بررسی کردیم و بر گسترش و تنوع بخشیدن به منافع مشترک خود به ویژه در انرژی‌های تجدیدپذیر، هیدروژن سبز و لجستیک تمرکز کردیم.»

دو طرف همچنین بر تمایل خود برای گسترش برنامه‌های فرهنگی، دانشگاهی و تبادل دانشجو و همکاری در زمینه‌های علمی و فناوری و همچنین ارتقای فرصت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور تاکید کردند.

هر دو طرف تاکید کردند که به تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی برای راه حل‌های صلح آمیز ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *