آمادگی عمان برای تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده هیدروژن جهان

اخیراً گزارش مشترکی توسط وزارت انرژی و مواد معدنی عمان و آژانس بین المللی انرژی منتشر شد که در آن، پتانسیل بالای عمان برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های هیدروژن سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر به تصویر کشیده شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این گزارش در جریان بازدید یک هیئت عمانی از مقر آژانس بین المللی انرژی در پاریس بررسی شد. ریاست این هیئت را مهندس سلیم ناصر العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی به عهده داشت.

عمان مساحتی بیش از 50 هزار کیلومتر مربع را در استان‌های الوسطی و ظفار به پروژه‌های هیدروژن سبز اختصاص داده است. به علاوه، 15 هزار کیلومتر مربع برای پروژه‌های انرژی پاک در سایر استان‌ها تدارک دیده شده است.

عمان قصد دارد تا سال 2030 بیش از یک میلیون تن هیدروژن سبز تولید کند. تا سال 2050، بیش از 30 درصد زمین‌های خاک عمان آماده تولید هیدروژن سبز خواهند بود. پیش بینی می‌شود ارزش سرمایه گذاری این پروژه‌ها 140 میلیارد دلار باشد.

اخیراً عمان گام های اساسی برای همگام شدن با تحولات جهانی در انتقال انرژی و تغییرات آب و هوا برداشته است. در نتیجه، عمان تعهد خود را برای دستیابی به بی طرفی کربن یا انتشار کربن صفر تا سال 2050 اعلام کرد.

این کشور همچنین ویژگی‌های برجسته استراتژی هیدروژن سبز خود را مشخص کرد. عمان همچنین از نهایی شدن چارچوب‌های نظارتی و قانونی و همچنین تهیه سیاست‌های لازم برای پیشروی در پروژه‌ها و طرح‌های انتقال انرژی سبز خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *