آغاز اولین پروژه تجاری حذف کربن‌دی‌اکسید از جو زمین

شرکت 44.01 که برای حذف کربن دی اکسید از جو زمین تشکیل شده است، با وزارت انرژی و مواد معدنی قراردادی را برای اولین پروژه کانی سازی پریدوتیت در مقیاس تجاری در جهان امضا کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این پروژه که در سال 2024 در کوه‌های حجر آغاز می‌شود، بزرگترین فعالیت کانی سازی پریدوتیت در جهان و اولین نمایش تجاری برای کانی سازی چندین تن کربن دی اکسید در روز در جهان خواهد بود.

این پروژه در القبیل انجام خواهد شد. گروه 44.01 قبلاً هم به صورت آزمایشی یک پروژه با موفقیت انجام داده است. این شرکت، کربن دی اکسید از جو زمین را دریافت می‌کند، آن را در آب حل می‌کند و سپس به پریدوتیت در اعماق زیرزمین تزریق می‌کند، جایی که کربن دی اکسید حالت معدنی پیدا می‌کند یا به سنگ تبدیل می‌شود، به این معنی که هرگز نمی‌تواند دوباره به جو بازگردد.

بیشتر بخوانید:

پریدوتیت، یک سنگ اولترامافیک که به وفور در سرتاسر عمان یافت می شود، کربن دی اکسید را به طور طبیعی کانی می‌کند، اما این فرآیند معمولاً ده‌ها سال طول می‌کشد. فناوری شرکت 44.01 باعث می‌شود روند جذب کربن دی اکسید تسریع شود و کل فرآیند مذکور در کمتر از یک سال به پایان برسد.

به همین مناسبت، سلیم بن ناصر بن سعید العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی، گفت: «فناوری معدنی 44.01 که در عمان ایجاد شده است، این پتانسیل را دارد که به کشور ما کمک کند تا به اهداف خالص خود دست یابد و صنایع حیاتی عمان را کربن زدایی کند. این امر هم‌راستا با چشم انداز عمان 2040 است. ما به دستاوردهای این پروژه امیدواریم.»

کانی سازی پریدوتیت یک فرآیند طبیعی است که 44.01 با تزریق مایع گازدار به سازندهای پریدوتیت در اعماق زیرزمین تسریع می‌یابد.

شرکت 44.01 در سال 2022 برنده دو جایزه بین‌المللی به نام‌های ارث شات و مایل استون ایکس پرایز شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *