معرفی جزیره مصیره به عنوان بندر سالم در سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد جزیره مصیره به عنوان اولین جزیره سالم در منطقه مدیترانه شرقی شناخته شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، سازمان بهداشت جهانی طی مراسمی رسمی که روز یکشنبه در جزیره مصیره به سرپرستی دکتر هلال بن علی السبطی وزیر بهداشت برگزار می‌شود، گواهی شناسایی بین‌المللی را به وزارت بهداشت تحویل خواهد داد.

در کشور عمان، 72 درصد از مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است و تقریباً از هر 5 بزرگسال، یک نفر قبل از 70 سالگی بر اثر بیماری غیر واگیر جان خود را از دست می‌دهد.

برای مبارزه با عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر، از جمله مصرف دخانیات، کم تحرکی بدنی و رژیم‌های غذایی ناسالم، دولت عمان طرح جزیره سالم را در جزیره مصیره در سال 2022 با همکاری سازمان جهانی بهداشت راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید:

این ابتکار در منطقه مدیترانه شرقی بسیار منحصربه‌فرد است که هدف آن پرداختن به عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت از طریق توانمندسازی جوامع برای اتخاذ سبک زندگی سالم تر است.

علی‌رغم چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید-19، ابتکار جزیره سالم از طریق فعالیت‌هایی مانند تأمین مالی مشترک و ساخت بندر برای ماهیگیران محلی، ایجاد یک بازار کوچک برای زنان محروم از نظر اقتصادی، و ساخت زمین‌های بازی برای افزایش فعالیت بدنی کودکان و بزرگسالان تأثیر مثبت داشته است.

ابتکار جزیره سالم سازمان جهانی بهداشت به دنبال ایجاد محیط‌های سالم تری برای زندگی، کار و بازی مردم از طریق حمایت مبتنی بر شواهد، توسعه سیاست، رهبری، برنامه ریزی چند بخشی و مشارکت اجتماعی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *