حضور پادشاه عمان در مراسم رونمایی از شهر سلطان هیثم

سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان، در مراسم افتتاحیه شهر سلطان هیثم در کاخ البرکه حاضر شد. در این مراسم، جزئیات شهر هوشمند برای پادشاه عمان توضیح داده شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، پنل‌های دیجیتالی که گزینه‌های مختلف و چند منظوره این شهر را در محیطی مدرن که میراث فرهنگی را شبیه سازی می‌کند، به پادشاه عمان نشان داده شدند.

سبک‌های زندگی پایدار با چشم انداز معماری شگفت انگیز اصلی‌ترین ویژگی این شهر است.

پادشاه عمان نگاهی به هویت شهر سلطان هیثم و مأموریت آن یعنی ساختن منحصر به فردترین و خیره کننده ترین شهر در عمان داشتند.

ارائه بصری مدل طرح جامع برای شهر، نمایی از مراحل مختلف توسعه شهر و امکانات موجود در شهر سلطان هیثم به نمایش گذاشته شدند.

ویژگی‌های برجسته این شهر به شرح زیر است:

– مساحت 14.میلیون متر مربع

– قابلیت پذیرش 100 هزار شهروند

– بیش از 2.9 میلیون متر مکعب فضای سبز

– 19 محله یکپارچه

– امکانات تجاری مختلف

– امکانات اولیه کامل

– 25 مسجد

– 39 مدرسه

– 11 مرکز بهداشتی

– دانشگاه

– پارک

– یک آزادراه

– قابلیت تولید انرژی از زباله

– انرژی خورشیدی برای برق

– کاهش ضایعات

– امکانات کامل تصفیه فاضلاب

شهر سلطان هیثم نتیجه سفر تحول جامعی است که توسط وزارت مسکن و شهرسازی به سمت توسعه پایدار شهری برای جوامع مرفه از طریق اجرای پروژه های استراتژیک ملی برای توسعه شهری در راستای چشم انداز 2040 عمان دنبال شده است.

طرح جامع شهر با دقت طراحی شده است تا طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مسکن را برای شهروندان ساکن عمان فراهم کند، از همه استقبال کند و از همه فرهنگ‌ها تجلیل کند.

شهر سلطان هیثم شامل امکانات اجتماعی پیشرفته با مکان‌های استراتژیک است که با دقت انتخاب شده‌اند تا به ساکنان امکان دسترسی کامل به آن‌ها را بدهد.

این شهر با احیای میراث باستانی، ساختن چشم اندازی از تمام عناصر زندگی مدرن و نوآورانه، سفری جذاب و فریبنده را به سوی آینده ای پر از شادی و رفاه و آینده ای شاد و زیبا فراهم آورده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *