امضای قرارداد هیدروژن سبز در عمان

در راستای اقدامات بین‌المللی دولت عمان برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های جهانی برای تولید و صادرات هیدروژن سبز، شرکت هیدروژن عمان (هیدروم) – یکی از شرکت‌های تابعه توسعه انرژی عمان – اولین توافق‌نامه پروژه هیدروژن سبز را در روز پنجشنبه در عمان امضا می‌کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، شرکت هیدروم در مزایده نوامبر 2022 برنده شده بود.

با تکیه بر پیشرفت‌های حاصل شده از زمان اعلام استراتژی هیدروژن سبز عمان در ماه اکتبر، و همچنین اعلام متعاقب آن اولین فرآیند مناقصه مزایده عمومی، صدور فرمان سلطنتی و امضای قراردادهای مختلف، اکنون شرکت‌های داخلی و خارجی مختلف آماده بهره‌برداری از آن هستند.

بیشتر بخوانید:

مهندس سلیم بن ناصر العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی و رئیس هیدروم، این قراردادها را در یک رویداد ویژه در گراند میلنیوم امضا می‌کند. در این مراسم همچنین شاهد امضای تفاهم نامه انتفاع سرانه بین وزارت نیرو و صنایع معدنی، وزارت مسکن و شهرسازی و هیدروم و همچنین تفاهم نامه های دیگر بین نهادهای مختلف مطرح مرتبط با اقتصاد سبز خواهیم بود.

امضای این قراردادها در راستای تلاش‌های مستمر عمان برای تحریک رشد بخش هیدروژن از طریق ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذاب در این بخش امیدوارکننده است. این تلاش‌ها همچنین با چشم‌انداز عمان 2040 همسو هستند که هدف آن ایجاد آینده‌ای روشن برای انرژی‌های تجدیدپذیر و پایدار برای دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 است.

مأموریت شرکت هیدروم تسهیل توسعه زیرساخت‌های مشترک و صنایع و هاب‌های اکوسیستم در عمان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *