نقش محوری عمان در ارائه پیش نویس استراتژی جهانی پیشگیری و کنترل عفونت سازمان جهانی بهداشت

کشورهای عضو در هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت که از 21 تا 30 مه در ژنو، سوئیس برگزار می‌شود، پیش نویس استراتژی جهانی پیشگیری و کنترل عفونت را تصویب کرده‌اند که توسط عمان به سازمان بهداشت جهانی ارائه شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، کشورهای عضو و سازمان جهانی بهداشت از تلاش‌های عمان در جستجو و کار بر روی این استراتژی مهم جهانی ستایش کردند و بر اهمیت آن به‌ویژه با توجه به شکاف‌ها و کاستی‌هایی که جهان در هنگام رسیدگی به همه‌گیری کووید-19 و اپیدمی‌های قبلی شاهد بود، تأکید کردند.

هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت در ماه می 2022 به اتفاق آرا مصوبه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار توسعه یک استراتژی جهانی برای پیشگیری و کنترل عفونت شد. این قطعنامه با حمایت مشترک بوسنی و هرزگوین، بوتسوانا، کلمبیا، اردن، کنیا، عربستان سعودی، لبنان، نروژ، فیلیپین، قطر، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و وانواتو روبه‌رو شد.

بر اساس مصوبه هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت، پیش نویس استراتژی جهانی برای بررسی هیئت اجرایی در جلسه 152 آن در دسترس قرار گرفت. پس از مشورت با کشورهای عضو، پیش نویس در 20 می 2023 به روز شد.

این مصوب شامل 13 فراخوان به کشورهای عضو برای بهبود کنترل عفونات در سطوح ملی،  مطابق با مؤلفه‌های اصلی توصیه شده سازمان بهداشت جهانی برای برنامه‌های پیشگیری و کنترل عفونت بود.

بیشتر بخوانید:

همچنین از مدیرکل درخواست کرد که یک استراتژی جهانی در مورد پیشگیری و کنترل عفونت، یک برنامه اقدام جهانی و یک چارچوب نظارتی با مشورت کشورهای عضو و سازمان‌های ادغام اقتصادی منطقه‌ای ایجاد کند.

پیش نویس استراتژی جهانی در مورد پیشگیری و کنترل عفونت، با تمرکز بر پیشگیری و کنترل عفونت در هر محیطی که مراقبت‌های بهداشتی در سراسر سیستم‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *