بیانیه مشترک سلطان عمان و رئیس‌جمهور ایران

عمان و جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سفر سلطان هیثم بن طارق به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهورایران ، بیانیه مشترکی صادر کردند.

این بیانیه به شرح زیر است:

«با توجه به روابط دیرینه و نزدیک عمان و جمهوری اسلامی ایران و دو ملت  تاکید بر احترام متقابل رهبران دو کشور و روابط مستحکم دوجانبه بر اساس مبانی حسن همجواری. سلطان هیثم بن طارق در پاسخ به دعوت دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.»

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، سران دو کشور در این سفر روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن بر اساس منافع مشترک به ویژه در حوزه‌های تجاری، انرژی، سرمایه‌گذاری و فرهنگی را به گونه‌ای که برای دو طرف مفید بوده و موجب ارتقای روابط و منافع شود، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط دوجانبه، به رشد روزافزون روابط، به ویژه پس از سفر اخیر رئیس جمهور ایران که به دعوت سلطان هیثم در سال گذشته انجام شد، اشاره کردند.

همچنین، دو طرف تمایل خود را برای گسترش روابط در آینده، حمایت از کمیته‌های مشترک و تیم‌های کاری و تبادل بازدید در زمینه‌های مختلف برای پیگیری توسعه روابط اعلام کردند.

دو طرف همچنین بر نقش موثر بخش خصوصی دو کشور در گسترش افق همکاری‌های اقتصادی تاکید و از رشد مستمر مبادلات تجاری و افزایش سرمایه گذاری‌های مشترک در سایه این روابط ابراز خرسندی کردند. دو کشور آمادگی کامل‌شان را برای انعقاد قراردادهای جدید اعلام کردند.

رهبران دو کشور در چارچوب راه‌های تقویت روابط دو کشور برادر و بسترسازی برای حفظ تداوم آن، دولت‌های خود را به منظور دستیابی و امضای سند همکاری راهبردی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید:

سلطان هیثم و رئیس جمهور ایران ضمن تبادل نظر درمورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک، بر اهمیت تداوم تلاش‌های دوطرفه و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند. یکی از اهداف مشترک دو کشور، تقویت پایه‌های صلح و ثبات است. ایران و عمان از ادامه گفتگوها و رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور استقبال کردند.

دو طرف از تحکیم فرهنگ گفت و گو در منطقه برای حل و فصل مسائل باقی مانده و تحکیم روابط بین کشورهای همسایه به گونه‌ای که صلح و رفاهی که همه مردم منطقه آرزوی آن را دارند، استقبال کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های سلطان هیثم به خاطر رویکرد خردمندانه و سیاست‌های سازنده در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تعمیق روابط مثبت دوجانبه و صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *