امضای تفاهم‌نامه دانشگاه سلطان قابوس با شرکت چینی

دانشگاه سلطان قابوس روز چهارشنبه قراردادی را با شرکت چینی استار ویژن امضا کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، قرار است این شرکت چینی در زمینه فناوری ماهواره‌ای و هوش مصنوعی برای پرتاب اولین مدل هوش مصنوعی عمانی به فضا با دانشگاه سلطان قابوس همکاری داشته باشد.

دکتر قاضی علی الرواس، رئیس تحقیقات علمی دانشگاه سلطان قابوس، اعلام کرد که هدف از این قرارداد بومی سازی فناوری‌های پیشرفته در عمان و افزایش آگاهی جوانان عمانی در مورد فناوری‌های فضایی است.

به گفته راواس، این توافق به دانشجویان گروه مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سلطان قابوس فرصت بسیار خوبی برای کسب تجربه عملی در توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم ابداعی توسط شرکت چینی یادشده می‌تواند به شناسایی کشتی‌های عمانی کمک شایانی کند. از نظر عمانی‌ها، این توافق نقطه عطفی در زمینه اقدامات دانشگاه سلطان قابوس در تحقیق و توسعه با چین است.

مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه سلطان قابوس روز چهارشنبه قراردادی با شرکت نوارتیس اینترنشنال در زمینه مبارزه با بیماری‌های قلبی و عروقی امضا کرد. بیماری‌های قلبی عروقی یکی از مهم‌ترین چالش‌های سلامت در سطح جهان محسوب می‌شوند.

هدف از این توافق محدود کردن گسترش بیماری‌های قلبی عروقی و عوامل خطر مرتبط با آن در عمان با تمرکز بر درمان کلسترول خون بالا است.

شایان ذکر است که دولت عمان تأکید ویژه‌ای بر دیجیتالی کردن امور دارد و در این زمینه، هزینه‌های هنگفتی انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *