اعلام نقشه راه استراتژیک فرودگاه‌های عمان

فرودگاه‌های عمان نقشه راهی برای اجرای پروژه‌های استراتژیک و سایر ابتکارات مشابه در نظر گرفته‌اند تا بخش هوانوردی عمان را تقویت کنند. این ابتکارات در حوزه  سفرهای هوایی، گردشگری، تدارکات هوایی، تجارت الکترونیک، خدمات هوانوردی خصوصی و ساختار فرودگاه است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، نقشه راه «استراتژی شرکتی 2027 و سرمایه ملی» توسط سازمان سرمایه‌گذاری عمان در حوزه هوایی این کشور تدوین شده است.

بیشتر بخوانید:

اهداف کوتاه مدت به شرح زیر است:

  • فاز اول و ابتکار تک‌سفری: در این طرح، هدف اصلی ارائه یک تجربه سفر موفق است که با تطبیق مشخصات بیومتریک و پاسپورت مسافر، یک هویت دیجیتال «تک نشانه» در هنگام ورود ایجاد می‌شود. این امر تجربه فرودگاه را با کاهش نیاز به بررسی مکرر اسناد مسافرتی و زمان نوبت دهی بهبود می بخشد.
  • راه اندازی دروازه لجستیک (فاز 1): بلوک اصلی ساختمان شهر فرودگاهی و خوشه منطقه آزاد آینده در فرودگاه بین المللی مسقط، دروازه لجستیک از رشد خدمات بار هوایی و تجارت الکترونیک را پشتیبانی می‌کند.
  • سایر اهداف: امضای قراردادهای امتیاز برای مسقط و فرودگاه بین المللی صلاله و اجرای برنامه‌های مختلف.
  • کار زیرساخت برای دروازه لجستیک (فاز 2): طرح جامع و طراحی زیرساخت شهر فرودگاهی در مسقط
  • اجرای پروژه تصمیم گیری مشارکتی فرودگاهی در فرودگاه مسقط؛ پروژه انرژی خورشیدی 3 مگاواتی در فرودگاه صلاله؛ راه اندازی سیستم چمدان نگهدارنده با فناوری اسکن توموگرافی کامپیوتری در صلاله
  • احداث ساختمان جدید ترمینال مسافربری در فرودگاه صحار.

اهداف بلندمدت:

  • کار توسعه زیرساخت در شهر فرودگاهی سهر؛ توسعه دروازه مهمان نوازی در مسقط؛ و رونمایی از فاز 2 ابتکار سفر تک رمزی.
  • عوامل کلیدی برای فرودگاه‌های عمان در این دوره شامل خصوصی سازی فرودگاه‌های عمان و توسعه مداوم تسهیلات آموزشی جدید و توسعه بیزینس گیت مسقط. است.

شایان ذکر است که شرکت مدیریت فرودگاه‌های عمان بر مجموعه‌ای از هفت فرودگاه شامل فرودگاه‌های بین‌المللی مسقط و صلاله، فرودگاه‌های منطقه‌ای در صحار، دقم و سه فرودگاه شرکت توسعه نفت عمان در مارمول، قارن علم و فهود نظارت دارد.

درآمد تولید شده در طول سال 2022 بالغ بر 86.3 میلیون ریال بود که نسبت به 57.8 میلیون ریالی در سال 2021 بهبود یافته است. هزینه‌های عملیاتی این شرکت هم مجموعاً به 60.2 میلیون ریال افزایش یافت که در مقایسه با 52.7 میلیون ریال در سال 2021، افزایش قابل توجهی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *