امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ریلی عمان-اتحاد و شرکت واله برزیل

عمان و شرکت ریلی اتحاد، توسعه‌دهنده و اپراتور شبکه ریلی امارات و عمان، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت برزیلی واله امضا کردند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، هدف این تفاهم نامه بررسی استفاده از شبکه ریلی برای انتقال سنگ آهن و مشتقات آن بین عمان و امارات است و مجتمع صنعتی واله در بندر و منطقه آزاد صحار را به مجتمع بزرگ صنعتی برنامه ریزی شده واله در امارات متصل می کند.

این توافق بر اهمیت لجستیکی پروژه ریلی برای بازیگران بزرگ بین‌المللی در بخش‌های مختلف تاکید می‌کند، زیرا آنها از مزیت‌های رقابتی و انگیزه‌های اقتصادی این پروژه بهره‌مند خواهند شد.

این تفاهم نامه توسط احمد الموسوا الهاشمی، مدیرعامل شرکت ریلی عمان و اتحاد و روجریو نوگیرا، مدیر توسعه کسب و کار در شرکت واله امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه، هر دو طرف برای توسعه راه حل‌های لجستیکی یکپارچه که مجتمع صنعتی واله در بندر صحار و منطقه آزاد را به هم متصل می ‌ند و محصولات سنگ آهن و مشتقات این شرکت را بین بندر صحار و شرکت و کارخانه‌های تابعه جابه‌جا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی و رئیس اتاق عمان و شرکت ریلی اتحاد طی مصاحبه‌ای گفت: «این توافق در راستای تمایل ما برای ادامه کار و ایجاد مشارکت‌های استراتژیک با شرکت‌های بزرگ در امارات و عمان با هدف رشد اقتصادی، توسعه مستمر و سرمایه گذاری در هر دو کشور.

است

هاشمی گفت: ما مفتخریم که با شرکت بین المللی پیشرو مانند واله که تجربه جهانی گسترده‌ای در تولید آهن دارد و از ریل به عنوان وسیله اصلی حمل و نقل برای عملیات لجستیکی خود استفاده می کند، شریک هستیم. این تفاهم نامه علاقه کاربران بالقوه را در استفاده از شبکه ریلی امارات-عمان و بهره مندی از خدمات سریع، پایدار، قابل اعتماد و مقرون به صرفه آن نشان می‌دهد.

نوگویرا واله در توضیح این تفاهم نامه گفت که این توافق از برنامه‌های واله برای توسعه مجتمع‌های صنعتی در امارات و عمان برای تولید محصولات کم کربن برای صنعت فولادسازی حمایت می‌کند. وی افزود: مشارکت واله با عمان و شرکت ریلی اتحاد، پیشرفت لجستیک منطقه را تقویت می‌کند که فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مختلف را ممکن می‌سازد و مزایای متعددی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارائه راه‌حل‌های حمل‌ونقل با کیفیت بالا را به همراه دارد.

شرکت ریلی عمان و اتحاد در سپتامبر 2022 به عنوان سرمایه‌گذار مشترک شرکت راه‌آهن ابوظبی و شرکت ریلی عمان معرفی شد تا کارهای طراحی، ساخت و راه اندازی شبکه ریلی صحار را انجام دهد، چون این منطقه امارات را به عمان متصل می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *