برگزاری نمایشگاه «سفر به سرزمین کندر» در لیون فرانسه

موزه ملی عمان با همکاری وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان، نمایشگاه و فعالیت‌هایی را برای بزرگداشت روز عمان راه اندازی کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این نمایشگاه با عنوان «سفر به سرزمین کندر» در موزه هنرهای زیبا در لیون فرانسه برگزار می‌شود.

این رویداد تحت حمایت گریگوری دوست، شهردار لیون، تا 10 سپتامبر ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه، زیبایی، غنای فرهنگی و اهمیت تاریخی عمان برجسته می‌شود.

این نمایشگاه نگاهی اجمالی به سنت‌ها، باورها، تلاش‌های علم‌جویانه و میراث تجاری عمانی دارد. یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه، تقویت دیپلماسی فرهنگی و تقویت دوستی بین عمان و فرانسه است.

موزه‌های هنرهای زیبایی در لیون یکی از زیباترین و برجسته‌ترین موزه‌ها در این کشور است. این برای اولین بار است که عمان در خارج از پاریس نمایشگاه برگزار می‌کند.

بازدیدکنندگان این فرصت را دارند تا میراث فریبنده عمان، از تمدن‌های باستانی آن تا به امروز را کشف کنند. این مراسم با اجرای موسیقی توسط مسلم بن احمد آل کثیری هنرمند عمانی و همراهی گروه موسیقی البلد آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از مواردی که در این موزه برجسته می‌شود، ارتباط عمان با تمدن‌های مصر باستان، شرق آفریقا، امپراطوری روم و دره بین‌النهرین است. از آثار قابل توجه در این موزه می‌توان به کتیبه‌ای از منطقه خور راوری، گردن بند مربوط به عصر برنز میانه و دستگاه بخور اشاره کرد.

علاوه بر این، گنجینه‌هایی مرتبط با یکی از میراث جهانی یونسکو از مسجد قلهات به نمایش گذاشته شده است. همچنین، کوزه‌ای مملوء از سکه هم در این نمایشگاه قرار داده شده است که قدمت آن به 710 سال پس از میلاد بازمی‌گردد. هدف این نمایشگاه ارائه یک تجربه فرهنگی جذاب برای بازدیدکنندگان است تا با میراث غنی عمان آشنا شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *