آشنایی با شماره تماس‌های اضطراری در عمان

هر کشوری در موارد اضطراری از پروتکل‌های مختلفی پیروی می‌کند. از زمانی که یک حادثه رخ می‌دهد تا زمان گزارش‌دهی و آمدن نیروهای امدادی، باید بدانید با کجا تماس بگیرید و چه کارهایی انجام دهید.

به گزارش عمان چنس، یکی از مهمترین مسئولیت‌های شما در هنگام ورود به یک سرزمین خارجی این است که بدانید در مواقع اضطراری چه کاری انجام دهید. در ادامه این مطلب، به راهنمای جامع شرایط بحرانی برای ایرانیان مقیم عمان اشاره می‌شود.

در شرایط اورژانسی در کشور عمان باید چه کار کنیم؟

حتی قبل از وقوع یک حادثه یا سانحه دلخراش، باید از شماره تلفن‌های مخصوصی شرایط بحرانی در هر کشوری که قرار است ساکن شوید، اطلاع کامل داشته باشید. در کشور عمان، خدمات اضطراری و پزشکی توسط پلیس سلطنتی عمان از طریق اداره عمومی دفاع مدنی و آمبولانس انجام می‌شود. شماره تلفن این سازمان 9999 است که به خط تلفن اضطراری عمان شهرت دارد. استفاده از خدمات این سازمان کاملاً رایگان است.

برای شرایط فوریت پزشکی، به خاطر داشته باشید که هیچ سرویس اورژانس معادل 115 ایران در عمان تأسیس نشده است. در شرایط وقوع فوریت‌های پزشکی، باید فوراً با نزدیک‌ترین بیمارستان تماس بگیرید تا برای شما آمبولانس بفرستند. همچنین، می‌توان از خودروهای شخصی، تاکسی، اتوبوس و … استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

همیشه به یاد داشته باشید که موقعیت دقیق‌تان را به نیروهای آمبولانس پشت تلفن بدهید تا مشخص شود که آیا آن‌ها می‌توانند به موقع برسند یا اگر خودتان با خودروی شخصی، مصدوم را به بیمارستان برسانید، کارهای سریع‌تر پیش خواهند رفت. به همین دلیل، باید توانایی بالایی برای تحلیل شرایط داشته باشید. در شرایطی که احتمال آسیب نخاعی می‌دهید یا حادثه‌های بسیار شدید پیش آمده‌اند، ترجیحاً و تا حد امکان منتظر نیروهای تخصصی باشید.

برای موارد اضطراری که منجر به آسیب به اموال مانند تصادفات جاده‌ای یا سرقت می‌شود، با پلیس سلطنتی عمان با شماره 9999 تماس بگیرید. مهر و امضای پلیس برای دریافت خسارت از شرکت بیمه ضروری است.

فراموش نکتید که مهم‌ترین کار در شرایط بحرانی و اورژانسی، حفظ خونسردی و سرعت عمل بالا است. یکی دیگر از راه‌های نجات، آگاهی از شماره تماس‌های اضطراری در عمان است. در ادامه، به چند شماره اضطراری در عمان اشاره می‌شود:

عمومی/کمک پلیس: 9999

مقر پلیس مسقط: 24560021

اورژانس بیمارستان سلطنتی: 96824599457

اتاق اورژانس KIMS عمان: 96824760123

آمبولانس شرکت توسعه نفت عمان: 96824677444

قبل از هر چیز، حفظ ایمنی‌تان، آن هم در کشوری دیگر، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. همیشه یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید و شماره‌های ضروری آن منطقه را یادداشت کنید تا در صورت وقوع بحران، فوراً اقدام کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *