افزایش بارگیری‌ محموله‌ها در بندر صلاله

بندر صلاله، یکی از بزرگترین قطب‌های ترانزیتی جهان، در مسیر دستیابی به هدف خود برای جابجایی 20 میلیون تن حجم محموله عمومی است؛ هدفی که این شرکت سهامی عام برای سال 2023 تعیین کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، بندر صلاله در سه ماهه اول سال جاری 15 درصد افزایش قابل توجهی را در حجم جابجایی در ترمینال باربری عمومی به ثبت رسانده است و یک رشد قابل توجه محسوب می‌شود.

بر این اساس، حجم محموله‌های عمومی به 5.039 میلیون تن در سه ماهه اول 2023 افزایش یافت که نسبت به 4.363 میلیون تن در سال گذشته رقمی قابل توجه است. کالاهایی مانند سنگ آهک، گچ، سیمان و متانول محرک تجارت در بندر صلاله محسوب می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

هدف اصلی بندر صلاله، مبادله 20 میلیون تن محموله تا پایان سال 2023 (رشد 10 درصدی) است. با وجود افزایش اجاره کشتی‌ها، بخش‌های کلیدی کالا یعنی فله خشک (سنگ آهک و گچ) و همچنین فله مایع بسیار قوی عمل کرده‌اند. سطح مبادلات با هند و ویتنام در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

قابلیت ترانزیتی عمان پیشرفت قابل توجهی داشته است که این موضوع عمدتاً ناشی از واردات غلات و صادرات مواد معدنی بوده است. در سال 2022 هم حجم محموله‌های در عمان 9 درصد افزایش یافت و به بیش از 18 میلیون تن رسید.

با اینکه ظرفیت کلی کانتینرها کاهش یافته است، اما کل حجم ورودی بسیار افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *