فرمان سلطان هیثم برای راه اندازی بزرگترین باغ گیاه‌شناسی جهان در عمان

باغ گیاه‌شناسی عمان بزرگترین باغ در جهان خواهد بود که انواع گیاهان را در مساحتی به اندازه 4.2 کلیومتر در خود جا داده است.

به گزار عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان،انتظار می‌رود پس از تکمیل باغ گیاه‌شناسی، بیش از 1 هزار و 407 گونه گیاهی در شرایط بومی عمان شبیه‌سازی شوند.

.بنا بر این گزارش، باغ گیاه‌شناسی به قدری برای دولت عمان اهمیت دارد که شخص سلطان هیثم برای راه اندازی آن فرمان حکومتی صادر کرده است

قرار است این باغ بین کوه‌ها و در دره‌های منطقه السیب احداث شود. هدف اصلی از ساخت این باغ، به نمایش گذاشتن گیاهان بومی عمان و پتانسیل بالای این کشور برای کاشت انواع گیاهان است.

بیشتر بخوانید:

باغ گیاه شناسی عمان که یک پروژه در سطح جهانی است، دارای بخش‌های مختلفی مانند مرکز بازدیدکنندگان، بخش محیط زیست کوه سبز، بخش محیط زیست کوهستان ظفار، اداره محیط زیست دره‌های عمان در استان‌های مختلف، بخش بیابان‌های شنی، محیط زیست نمکزارها و دپارتمان آزمایشگاه و دپارتمان پژوهشگران و دانشجویان خواهد بود.

شایان ذکر است که وزارت میراث و گردشگری در سال 2021 یک مناقصه بین المللی برای توسعه، اجرا و تولید محتوای تعاملی، ارتباط تصویری و توسعه اپلیکیشن دستگاه هوشمند برای پروژه باغ گیاه شناسی عمان راه اندازی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *