اعطای بیش از 26 میلیون ریال وام توسط بانک توسعه عمان

بانک توسعه عمان در سه ماهه اول سال 2023 به نرخ های رشد بالایی در عملکرد اعتباری دست یافت. ارزش مصوبات صادر شده برای وام‌های دسته‌های مختلف بالغ بر 26.7 میلیون ریال بود که نسبت به سه ماهه اول سال 2022 افزایش 77 درصدی را به خود اختصاص داد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، بخش صنایع تبدیلی با مجموع 8.4 میلیون ریال که بر روی 485 فقره وام توزیع شده است، از جمله بخش‌هایی است که بیشترین بهره را از تامین مالی بانک توسعه عمان در سه ماهه اول سال 2023 داشته است. یکی از شرکت‌هایی که وام دریافت کرده است، کارگاه نور صنعتی است.

مجموع تامین مالی مصوب برای بخش گردشگری در سه ماهه اول سال 2023 بالغ بر 4.9 میلیون ریال بوده که از 78 پروژه بهره مند شده است؛ با نرخ رشد 386 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 که مجموع مبالغ مصوب برای وام‌های پروژه گردشگری بالغ بر 1 میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید:

همچنین، وام های مصوب برای بخش شیلات نسبت به سال 2022 حدود 10 درصد افزایش یافت و ارزش تامین مالی این بخش را به 4.3 میلیون ریال رساند که بیش از 586 وام توزیع شده است تا از نظر ارزش وام در سه ماهه اول رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. در همین حال، خدمات حرفه‌ای و عمومی با ارزش وام 3.1 میلیون ریالی با توزیع 299 وام در رتبه چهارم قرار گرفت.

وام‌های مصوب برای بخش کشاورزی و دامداری از نظر ارزش و تعداد ذینفعان 100 درصد افزایش یافت. 311 وام کشاورزی و دامداری با ارزش کل 2.7 میلیون ریال تصویب شد.

وام‌های مصوب بخش سلامت بالاترین نرخ رشد را از نظر ارزش به ثبت رساندند که با افزایش قابل توجه 509 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال 2022 به 1.8 میلیون ریال رسید که بر روی 14 وام توزیع شده است. مجموع مبالغ مصوب در سال 2022 به 300 هزار ریال رسید.

وام‌های بخش آموزشی به رشد جزئی 3 درصدی دست یافت و ارزش کل وام های تصویب شده برای این بخش را به 1.4 میلیون ریال رسید که بر روی 32 وام آموزشی توزیع شده است.

وام‌های بخش آموزشی به رشد جزئی 3 درصدی دست یافت و ارزش کل وام‌های تصویب شده برای این بخش را به 1.4 میلیون ریال رسید که بر روی 32 وام آموزشی توزیع شده است.

این بانک یک پروژه معدنی را با ارزش کل 100 هزار ریال تامین مالی کرد. بانک توسعه عمان همچنین به دنبال افزایش سهم خود در تامین مالی این بخش اقتصادی امیدوار کننده است، به ویژه در پروژه‌های معدنی که به بومی سازی صنایع و پروژه‌های مبتنی بر نوآوری در تبدیل مواد اولیه به محصولات با ارزش بالا که تقاضای زیادی در بازار داخلی و بین المللی دارند، کمک می‌کند.

حمد سالم الحرثی، مدیر عامل موقت بانک توسعه عمان، تاکید کرد که این بانک به دنبال مشارکت برجسته در اقتصاد ملی و تقویت پروژه های با ارزش افزوده است. وی افزود: «این بانک در برنامه عملیاتی کوتاه مدت خود (2023-2025) نرخ های رشد بالایی را هدف قرار داده است. امید می رود که حجم سبد وام دهی این بانک در پایان برنامه به 300 میلیون ریال با افزایش سالانه بیش از 15 درصد برسد.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *