آشنایی با خدمات و تسهیلات بانک توسعه عمان

طبق اعلام بانک توسعه عمان، تقاضا برای دریافت وام‌ها افزایش عمده‌ای پیدا کرده است. این بانک که قدمتی 26 ساله دارد، تا کنون بیش از 37 هزار وام به ارزش 1 میلیارد ریال عمان به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، بانک توسعه عمان سالانه 4 هزار وام به ارزش 70 میلیون ریال در راستای احیای اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی جدید ارائه می‌کند.

بخش تولیدی با دریافت 32 درصد از سبد وام‌ها به ارزش بیش از 59 میلیون تومان، بیشترین سهم را در تامین مالی به خود اختصاص داده است. وام‌های پرداخت شده متمرکز بر بومی سازی صنایع در عمان و کاهش واردات خارجی است.

سایر بخش‌هایی که توسط این بانک تامین مالی می‌شوند، شامل بخش امنیت غذایی، گردشگری، آموزش، لجستیک و معدن به دلیل تأثیر توسعه‌ای آن‌ها در پیشرفت شرایط اقتصادی کشور است.

بانک توسعه برای اعطام وام و تأمین مالی افراد متقاضی و بنگاه‌های کوچک و متوسط در عمان اعلام آمادگی کرده است. این بانک یک سازمان دولتی محسوب می‌شود و به همین دلیل، انعطاف زیادی در پرداخت وام دارد.

سقف دریافت وام از این بانک به 5 هزار ریال افزایش یافته است. افرادی که پروژه‌های کلان دارند، می‌توانند تا سقف 15 هزار ریال هم وام و تسهیلات دریافت کنند.  نرخ بهره بازپرداخت هم صفر است.

بانک توسعه عمان حاکمیت شرکتی خود را تقویت کرده و با تغییر ساختار سیاست‌ها و رویه‌ها به دنبال افزایش کارایی عملیاتی است.

رئیس این بانک طی مصاحبه اختصاصی با تایمز آو عمان گفت: «هدف ما ارتقای رضایتمندی مشتریان با استفاده از فناوری‌های روز و کاهش هزینه‌های عملیاتی همراه با عرضه محصولات جدید است. همه این اقدامات به پایداری مالی بانک کمک خواهد کرد.»

بانک توسعه عمان 18 شعبه در سراسر این کشور دارد. اخیراً، تعداد درخواست‌ها برای دریافت وام افزایش عمده‌ای یافته است و مسئولان ذی‌ربط در حال رفع مشکل دیرکرد در پرداخت وام‌ها به علت افزایش تقاضا هستند.

هر چند، برخی از متقاضیان دریافت وام از تسهیلات این بانک سوءاستفاده کرده و وام‌های دریافتی را برای امور دیگری خرج می‌کنند. این کار خلاف قانون کشور عمان است که در صورت ارتکاب، مجازات خاص خود را در پی خواهد داشت.

بانک توسعه با همکاری و مشارکت وزارت کار در شرف عرضه خدمات جدید برای افراد جویای کار است که در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *