افتتاح موزه ملی عمان در فرودگاه مسقط

موزه ملی عمان در سالن خروج فروگاه بین‌المللی مسقط در روز چهارشنبه افتتاح شد. هدف از افتتاح موزه ملی عمان، معرفی میراث فرهنگی این کشور به جهانیان است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، شیخ ایمن بن احمد الحسنی، مدیر عامل فرودگاه‌های عمان و جمال بن حسن الموسوی، دبیرکل موزه ملی عمان در مراسم افتتاح این موزه حضور داشتند.

هدف این موزه غنی‌سازی تجربه فرهنگی مسافرانی است که از طریق فرودگاه بین‌المللی مسقط از کشور خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

مسافرانی که در راهروهای فرودگاه بین‌المللی مسقط قدم می‌زنند، با ابعاد جدیدی از تمدن، فرهنگ و تاریخ عمان آشنا می‌شوند. از نظر مدیر عامل فرودگاه‌های عمان، این موزه می‌تواند منجر به احیای حوزه گردشگری فرهنگی در عمان شود. عمان تاریخی غنی دارد که آگاهی از آن‌ها حتی برای مسافران خروجی از این کشور هم می‌تواند جذاب باشد.

شکی نیست که ترویج گردشگری فرهنگی تاثیر زیادی بر این بخش دارد و به افزایش هجوم گردشگران به عمان برای آشنایی با میراث فرهنگی آن کمک می کند.

در این موزه، بخش‌های مختلفی مثل خنجر عمانی، عود عمانی، رابطه عمان و شرق آفریقا، اشیای عتیقه و دوران حکومت صمد قرار گرفته‌اند.

قطعات یادبودی مربوط به سلاطین زنگبار ارائه شده است که نشان‌دهنده تأثیر فرهنگی عمان در شرق آفریقا است. همچنین، اشیای گرانبهایی که اخیراً از یک گور دسته جمعی در جزیره مسندم کشف شده بود، در این موزه قرار داده شده است. دو کوزه از دوران صمد هم در این موزه قرار داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *